Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Splish Splash

Publicerad 2012-08-14 06:44:32 i Naglar i blått,

Dags för mer Summer Neons från China Glaze. Jag trodde ju inte jag skulle "behöva" ett enda av lacken men plötsligt så har halva kollektionen hamnat i min ägo och jag gillar verkligen hur lacken ser ut. Formulan är ju inte fantastisk på alla av dem, men fasen vad snygga färger!
Splish Splash är det ena blå, jag har inte skaffat det andra (än) men den här gick ju inte att avstå ifrån. Ser ni hur härlligt, lysande blå den är! En mellanblå med ljusare blått skimmer. Mycket tjusigt! Det är dessutom en av de bättre lacken rent formulamässigt. Det här är tre relativt lättlackade lager. Det var inte så tjockt och jobbigt som några av syskonlacken varit.
Bilder både i sol och skugga, dessa ovan och nedan är tagna i sol. Man ser verkligen skimret. Jag har så klart överlack för det torkar lite satinmatt då det finns neonpigment i det. Jag skulle dock inte kalla det en äkta neon. Ändå väl värt att köpa för det är läckert och lysande ändå. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-14 08:40:42

Älskar denna, färgen är ljuvlig! En perfekt sommarfärg.

Svar: Visst blir man glad av den!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-14 09:01:41

Urtjusigt! Jag funderar på att lacka med någon liknande färg idag.

Svar: Ja, det är klokt tänkt!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-14 09:34:48

Ja, jag beställde den här, och jag längtar tills den dyker upp! Så läckert!

Svar: Ja, den är härligt blå och gör en glad!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-14 19:24:44

Den här är helt underbar! Däremot tyckte jag att färgen var helt suverän på Ride the Waves också, men formulan och att det är en jelly. Suck! Vill du testa så har jag ett som jag tänkte byta bort.

Svar: Kanske. Beror på vad du vill byta mot. ;D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-14 19:25:36

Jag kanske behöver fler neoner trots allt jag med :D Underbar färg!

Svar: Ja, det är en härlig blå!
Sminkan

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-14 21:31:07

Vilket fint skimmer det är i det här lacket!

Svar: Ja, det är väldigt fint!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-14 22:32:47

Bästaste blåbär ;)

Svar: Skimrande himmelsblått! :D
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-14 22:37:04

Splish splash I was taking a bath, Long about a Saturday night. Bästa låten av Bobby Darin. :P Man blir glad av både låten och lacket!

Svar: Ja, det är som skratt på nageltipparna!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-15 21:51:01

Vilken underbar blå! Det här måste jag skaffa.

Svar: Ja, den är faktiskt så pass snygg att jag säger ja till det inköpet. Skaffa bums!
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-23 21:17:33

Mycket snyggt. Jag köpte inte det här och ångrar mig redan. Skimret är fantastiskt

Svar: Den är verkligen fin! Jag trodde inte den skulle vara fullt så snygg som den är men jäklar vilket lack! Snyggt både i sol och skugga.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela