Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Hang-Ten Toes

Publicerad 2012-08-09 10:10:24 i Naglar i rosa,

En väldigt aktuell maikyr kommer här. Den är fotad igår men sitter faktiskt kvar ännu. Jag tycker färgen är härlig även om jag inte är så imponerad av formulan på lacket. Det är en helt underbar neonrosa med blått skimmer. Helt klart den typ av rosa som går hem hos mig. Den klär mig och den gör mig glad!
China Glaze Hang-Ten Toes kommer från årets sommarkollektion, Summer Neons. Jag tyckte det var en lämplig färg att bära igår eftersom neonernas drottning skulle fika med mig. Jag lackade om rätt snabbt på eftermiddagen och det var inte direkt en lättarbetad formula utan lacket var segt och klistrigt, vallade och betedde sig allmänt illa. Jag har kladdat, jag vet, och man ser att lacket inte velat jämna ut sig på ett bra sätt. Jag var helt övertygad om att jag skulle ha otäcka hack i det och att det skulle vara segt och inte torka någonsin men det blev inte riktigt så. Efter ett lager Seche Vite och en försiktig behandling av lacket under en timme ungefär så hade det jämnat ut sig mer än på bilderna och faktiskt härdat. Det finns spår i det från var jag försökt breda ut lacket mot nagelns sidor och så, men det är acceptabelt.
Färgen är som sagt helt underbar! Lysande rosa med ett vackert skimmer i blått om jag ser rätt. Eftersom det var så tjockt och klistrigt så har jag svårt att säga hur många lager det faktiskt är. Två kanske, eller tre, det är lite oklart för mig. Jag försökte göra tre för jag ville göra tunna lager, men lacket ville ju inte stanna på plats utan följde md penseln fram till nagelns tipp och vallade upp sig. Jag petade i det mer än målade med det. Det blir nog en rejäl skvätt Seche Restore i det här och i flera andra av Summer Neons med. 
Jag förlåter lacket alla applikationsproblem för det är så snyggt. Härlig, härlig färg. Jag blir glad av att titta på det och jag är lite imponerad av att det torkade trots allt. Visst är det fint! Rosa när det är som bäst!
 
 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-09 12:42:42

Sådana här kalla rosa är nog mina favoriter, när det gäller just rosa. Den var hemskt tjusig på dina naglar också. :-)

Svar: Jag trivdes otroligt bra i det! Nu har jag precis lackat om till ett annat lack du fått mig att skaffa. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-09 13:36:38

Det här var ju kalasfint! Påminner en del om Essie Tour de Finance eller vad tror du? Snyggt hur som helst:)

Svar: Jag har ju inte det Essielacket men det kan säkert vara så. Det är alla fall underbart!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-09 14:16:10

Snyggt! Du gör mig också sugen på neonrosa!

Svar: Ja! Neonrosa! Kör!!!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-09 14:41:52

Så snyggt det var hörrö! Även om jag nyligen hade neonrosa på naglarna så blir jag sugen igen. Det kommer nog att provas inom kort.

Svar: Man kan inte se neonrosa för ofta på bloggarna så kör! Jag vill se det på dig!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-08-09 16:21:51

Jag tycker också formulan är jättejobbig på alla summer neon lacken som jag testat. Tja... Alla neoner som jag testat alla kategorier har varit knepiga furmulamässigt. Återkom gärna med hur lacken blev efter din Seche Restore - kur. Jag har precis införskaffat Seche Restore och är lite skraj att använda det ifall jag skulle förstöra ett lack. Min favorit från summer neons är Flirty Tankini. Inte det roligaste färgen kanske men nyansen var den absolut mest "bärbara" neonen som jag provat och passade min hudton perfekt. Om en neon kan vara sofistikerad skulle den enligt mig vara det :D. Nåväl, Hang Ten Toes ser superfin ut på dig! Jag nöjde mig med Love's a beach <3 och Pink Plumeria (Blä!)... Får se om jag lyckas leva utan denna... ;D

Svar: Du förstör inget lack med Seche Restore. Övertunnar du så låt den bara stå och evaporera utan kork ett par timmar. Det enda som händer är att dina B3F-lack inte är det efter att du haft i Restore som innehåller alla gamla härliga kemikalier som B3F-lacken saknar. :D
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-09 17:17:44

Sådär härlig stark Barbierosa:)

Svar: Tuff rosa! En rosa med attityd!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-09 17:22:40

Japp, den här behöver jag också ser jag nu. Underbart lysande rosa!

Svar: den är härlig!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-09 17:45:48

Ooooooh! Grymt fin rosa som ser PERFEKT ut på dig! Jag vill ju låta klickfingret göra sitt på en gång, men har inget annat val än att lugna mig. Ska försöka nöja mig med Beach Cruiser så länge!

Svar: Ja, den är underbar men det är Beach Cruiser också! Så många härliga lack!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-09 20:37:25

Otroligt snyggt! Jag är väldigt svag för den här typen av rosa :D

Svar: Jag med!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela