Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Flirty Tankini

Publicerad 2012-08-13 06:15:14 i Naglar i korall&persika,

Ännu ett av Summer Neon från China Glaze kommer här. Korallrosa Flirty Tankini. Det är himla sött och jag blev mer förtjust i färgen än jag hade trott att jag skulle bli men jag måste säga att jag var förvånad när jag tog av det och mina naglar var kraftigt infärgade i rosa. Det missfärgar något vansinnigt och jag hoppas jag kommer ihåg att lägga ett bufferlack mellan nageln och detta nästa gång. Inte ett ofärgat baslack alltså utan ett nudelack, eventuellt en hel manikyr. Man kan ju inte buffa naglarna efter varje användning av det här men jag var tvungen att göra det nu. Jag försökte få bort det med remover efter några manikyrer, alltså att det skulle blekna med tiden, men det funkade inte. Efter en vecka och lika många manikyrer som dagar så var naglarna fortfarande knallrosa. Det är det värsta jag någonsin sett. 
Formulan var åt det segare hållet och man kan se det på långfingrets "S" som bildats i lacket då det torkat innan det flutit ut ordentligt. Jag ska tunna det nästa gång. Lite segt alltså, även torktidsmässigt med tanke på att det är ett neonlack. Jag fick lägga tre lager för jämnhet och tunnar man det tror jag man kan klara sig med två och får det mer snabbtorkande på köpet. Ja, ni fattar. 
Det låter som om jag klagar på lacket nu, det gör jag också, men överlag är jag positiv. Jag tycker färgen är härlig och skimret är fint. Jag har liknande lack i krämformula men inte i skimmer så den är unik. Jag tycker det är en söt och rolig färg som känns ung och fräsch på fingrarna. Inte min favorit från kollektionen men jag är glad att jag har den och kommer använda den igen. Med flera lager lack som barriär mot missfärgning.
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-13 06:44:16

Väldigt vacker färg! Har du provat tandkräm på missfärgade naglar strax efter du har tagit bort lacket som har missfärgat? Vissa säger att det hjälper...

Svar: Nej, tandkräm har jag inte provat. Har också läst om det så man får väl testa nästa gång det händer. Nu buffade jag naglarna istället.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-13 09:22:32

Jag är också positivt överaskad av den här färgen! Tror nog att jag måste köpa den jag också, även om jag verkligen AVSKYR lack som missfärgar naglarna på det där viset. Borde ju åtminstone komma med en varning på flaskan så man har en chans att försöka avvärja en sådan liten katastrof.

Svar: Ja, men det brukar ju aldrig hända mig annars så jag vet inte om det är något med mina naglar just nu eller om det är ChG som gör missfärgande lack. Purr-fect Plum missfärgade också lite, och Sunshine Pop och den vampiga som kanske heter Prey Tell. Jag har haft otur.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-13 10:23:21

Ryser av min inre syn av missfärgningen :S Bleh...Jag såg något om att hålla i vinäger i en lagom skål/tallrik + bakpulver (så det fräser) och sen stoppa ned fingrarna i det där. Kanske kunde det ha varit nått?! Jag har själv inte testat men ändå. :)
Gissa förresten vem som har testat OPI-man of la mancha igen? ;) haha

Svar: MolM är underbar! Erkänn! Och bikarbonat ska man kunna skrubba med också, har jag hört. Kanske provar om det händer igen.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-13 11:03:31

Det där blev jag sugen på att testa. Det blir iaf något lack ur Summer Neons idag. De är så fina men jag håller med om att formulan på vissa har varit blä.

Svar: Ja, formulan har varit halvkass men under the Boardwalk och Beach Cruise-r har haft bättre formula än de andra. de var bra, tycker jag.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-13 11:06:54

Oj! aldrig varit med om att en neon missfärgat på det sättet... tråkigt!

Svar: Första gången för mig med. Och de blev illrosa.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-13 11:15:12

Vilket fint! Synd med missfärgningen dock.

Svar: Ja, det är fint! Det är det verkligen!
Sminkan

Postat av: Anna
Publicerad 2012-08-13 11:27:18

Vad märkligt, mitt missfärgade inte alls och jag hade bara baslack under.

Svar: Tur det! Annes hade inte missfärgat på henne heller. Mina naglar är kanske porösare efter mina removertester? Vem vet...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-13 13:14:51

Tack för varningen! Ska ha underkläder när jag testar det här. Fint är det i alla fall.

Svar: Alltid bra med underkläder... Jag kan ta lite missfärgning men det här var galet...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-13 14:44:01

Åh, det här var ju mycket finare än vad jag trott..!
Synd på missfärgningen då såklart.

Svar: Det behöver ju inte hända alla. Jag har haft en dålig period med China Glaze den här sommaren... Fyra av dem har missfärgat och den här var klart värst.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-13 18:14:09

Ja,jag erkänner! MolM är underbar! Den har gått från hatad till älskad. :D Och du har rätt, bikarbonat måste det ju vara, inte bakpulver som jag skrev för det lär ju inte bubbla.

Svar: Jag förstod ju vad du menade! ;D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-13 18:33:25

Jag hoppas att sommaren håller i sig (inte för att det har varit så mycket sommar hittills) för jaghar ett paket med några neoner på väg nu ju.... Och nu blev jag ännu mer sugen på att bära neon..

Svar: Ja, men neon kan man väl ha året om? Det känns lite som att jag skulle gilla att ha neon en regnig dag i november.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-13 18:46:46

Superfint! Jobbigt att det stainade dock

Svar: Ja, det såg för hemskt ut när jag tog av det.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-13 21:05:42

Men gah, jag vill göra hamburgare av blogg.se:s kossa! Den har dykt upp för mig varje gång jag försökt lämna en kommentar i dag.

Flirty Tankini är jättesnygg, men formulan var verkligen knepig.

Svar: Jag vet, den jävla kossan plågar mig med. Man kan inte göra något utan att den dyker upp. Hatar den.
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-23 21:14:58

Jag blev också förvånansvärt förtjust i färgen. Hemsk formula dock (men inte den värsta i kollektionen) Beställde hem thinner efter den här, hoppas det kommer snart.
Mina naglar missfärgades med men det släppte på några dagar.

Svar: Ja, färgen är så fin att jag ändå gillar den, trots de hemska missfärgningarna. Mina naglar var ju redan lite missfärgade av Adventure Red-y så Flirty Tankini blev liksom grädden på det moset.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela