Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Desert Sun

Publicerad 2012-08-23 06:03:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

Jag vet inte om det är orange eller brunt eller en kombination däremellan. Lite åt det orangefärgade hållet tycker jag nog ändå att det är. Eller? Lite brunt också. Åh, så svårt att bestämma... Lacket är alla fall från China Glaze höstkollektion On Safari och det heter Desert Sun. Det är ett lack som faktiskt är snyggare än jag vågade tro. Det är även lättlackat och täcker bra med två lager varav ett flödigt. Det torkar snabbt och har fin glans även utan överlack.
Av de lack jag köpt från On Safari är det detta och Kalahari Kiss jag gillat bäst. Det här är ju en klockren höstfärg. Murrig och varm och dämpad och så tänker jag på rostad pumpa när jag ser det. Jag vill ha det på mina naglar en oktoberdag med dimma över sjön och en långpromenad genom frasande lövhögar. En regnig dag. En dag med hemstickade grå yllekoftor. En dag då man kommer hem och är lite frusen och så kryper man upp i  soffan med en rykande kopp te och så har man sina raggsockor och sin favoritpyjamas på. Precis sådant är det här lacket. Mysigt, gosigt, varmt och tröstande. Dessutom börjar det på D så vi har nu tagit oss fyra bokstäver på alfabetsvägen. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-23 06:34:04

Underbar färg som får mig att tänka på kolasås :D

Svar: Ja, det gör den nog faktiskt. Den är mycket bättre än jag hade trott alla fall.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-23 07:22:52

Jag vet inte om jag skulle våga mig på det här, men det kanske är ett sånt lack som passar bättre än man tror?

Svar: Jag trodde inte den skulle vara alls rolig på naglarna, jag köpte den mest för den var rolig. Jag trivdes oväntat bra i den faktiskt.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-23 07:32:01

Jag tänker också på kolasås. INTE en färg jag vill ha på naglarna, haha...

Svar: Nej, den är kanske inte för alla.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-23 09:24:30

Not my cup of tea!

Svar: Nej, jag förstår att den nog inte blir deras bästsäljare.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-23 09:46:33

Säger som Helena, inte alls min kopp. Däremot har jag bestämt mig för att haka på temat. Har iaf planerat för A-D än så länge. :) Kommer nog hoppa över holofredagarna under tiden jag kör ABC-temat och jag har en känsla av att du kommer vara färdig sååå mycket tidigare än jag. Har kommit till A. :)

Svar: Hahaha, ja, jag kommer säkert vara färdig sååååå mycket tidigare för jag är ju lite lätt galen... Jag har planerat till Q! Och jag ser så fram emot din alfabetsresa!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-23 10:16:15

Jag älskar såna här färger :) fast just denna ser ut att vara lite för gul för min hudton..

Svar: Ja, det är en svår balansgång. Men min hudton klarade den rätt bra och jag är ju en vinter om man pratar färganalys.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-23 10:51:12

Det här är på väg hem till mig i detta nu. Tycker det ser mysig ut och färgen får mig att tänka på kola.

Svar: den ser absolut mysig ut!
Sminkan

Postat av: Lady L
Publicerad 2012-08-23 11:36:33

Haha, jag tänkte också på kola när jag såg det! Inte riktigt min sorts lack heller tror jag, fast jag gillar det mer nu när det liknar kola :D

Svar: Det är ju en knepig färg. Den kan lätt bli lite obehaglig men jag tycker också den här liknar kola.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-23 11:59:54

Yes kolasås it is:-)
Och OPI & Apple Pie's syster såklart.
Verkligen höstig

Svar: Fast den här är snyggare än OPI&Apple Pie tycker jag nog. Den ser ut som en obehaglig magåkomma. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-23 14:18:19

Japp. Kolasås. Vill faktiskt testa tror jag!

Förresten så kollade jag igår... Jag fick ihop ett helt alfabet också! Förutom X, men det får bli nåt x-tra speciellt istället då ;P

Svar: vad roligt! när startar du bloggen och visar oss resan?
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-08-23 18:27:11

Åh. Jag ville ju inte ha detta. Nu vill jag. Det hade passat perfekt till några skjortor jag har av den tjockare varianten, och bäst hade det passar till min pojkväns sjukt fina asmysiga stickade tröja som jag älskar att låna. Nu måste jag ju köpa det alltså. Jahaja, så kan det gå när sminkan lackar på, så att säga!
Tänkte förresten titta igenom om jag också kan vara med på alfabetet men jag kommer isåfall inte bara visa otestade, men vad gör väl det?

Svar: Jag kommer inte heller bara visa otestade. Jag har inte otestade nog för det. Det blir kanske fyra-fem repriser. Spelar väl ingen roll. Det roliga är ju att ha ett tema!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-24 08:34:49

Mnjeaeej. Nej. Färgen ser verkligen ut som karamell i mina ögon, men jag är mer förtjust i att bita på sådan än att se det här lacket. Tycker det är för varmtonat för att se smickrande ut. Jag vill tycka om det, men det går inte.

Svar: Man måste ju inte tycka om alla lack. Helt okej att inte gilla det här alltså.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-24 18:27:27

Den här färgen kändes som att den skulle kunna se fruktansvärd ut, men den ser ju jättefin ut på dig! Jag vill också ha :D

Svar: Ja, den är överraskande trevlig. Jag var inställd på att det skulle se ut som babybajs.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela