Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Agro

Publicerad 2012-08-21 17:48:54 i Naglar i grönt,

Kommer ni ihåg när Solveig på Nailin' it hade alfabetstema med oprovade lack. Jag får i princip ihop ett alfabet jag med just nu. Okej, inte helt, men nära, så jag tänker sno hennes idé. Vi får se om jag verkligen klarar att ta mig igenom alfabetets alla bokstäver men friskt vågat, hälften vunnet! Jag börjar med bokstaven A, så klart, och så kör vi på till Z om jag orkar genomföra det. 
Agro var det enda lacket jag köpte från China Glaze kollektion inspirerad av Hungerspelen. Jag var så himla exalterad först, jag älskade böckerna och ni minns kanske att jag och Emma gjorde roliga (tycker jag) boktema-tolkningar på alla fall två av böckerna i trilogin. Hur som helst, när China Glaze släppte de första promo-bilderna så hade alla lacken andra namn och var mer tydligt kopplade till karaktärer och händelser i böckerna. Jag var mer sugen då och sen när lacken döptes om så blev det liksom platt fall. Bara ett av dem köptes alltså och jag sörjer inte det.
Agro är lättlackat och klarar sig med två flödiga lager. Det torkar snabbt och har inga formulaproblem. Färgen är olivgrön med guldskimmer. Den är inte superunik men trevlig. Lite murrigare än Peace on Earth från samma märke men inte helt olik den. Jag gillar den här typen av gröna så jag är så klart glad att ha den men den var kanske inte helt nödvändig.
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-21 18:11:53

Roligt med alfabetet tycker jag, speciellt om man har så stor samling som du och verkligen får ihop hela. Och ett väldigt fint lack, jag har sneglat på det ett tag men hade fått för mig att det hade formula-problem. Vet inte varför :D

Svar: Inga formulaproblem alls. Jättebra att måla med!
Sminkan

Postat av: Linnea - Makeup for Dummies
Publicerad 2012-08-21 18:19:05

"Titta vad fina!" utbrast min treåring när han fick syn på de här naglarna :-)

Svar: Där ser man. Han har bra smak då! ;D
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-21 18:20:09

Vilket spännande tema :)
Tycker det ser ut som en mysig färg :)

Svar: Spännande vet jag inte, men jag upptäckte att jag hade halva alfabetet i oprovade lack. Jag har inte så många otestade lack och då kan ju ett sådant tema vara roligt.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-21 18:20:37

Älskar färgen på det här lacket! Dessutom matchar det mina ögon :)

Svar: Färgen är fin, det är den!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-21 19:00:06

Vad roligt med ett tema :) Jag ser fram emot fortsättningen! Lacket är snyggt speciellt nu till hösten!

Svar: Ja, vi får se hur det går med alla bokstäverna. :D
Agro är vackert. Ett bra höstlack.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-21 19:26:21

Jag tyckte det va lite spännande :)

Svar: Vad bra! Då hänger du med på mina alfabetsresa med andra ord! Det är kul!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-21 19:39:23

Jättekul tema! Ska jag följa med spänning!
Jag gillade kollektionen skarpt, men så läste jag ju böckerna i efterhand också. Blev ju lite tokigt med namnen där, helt klart...

Svar: Ja, det ska verkligen bli spännande att se om jag tar mig till Z. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-21 19:49:29

Bra idé att sno Solveigs alfabetstema! Jag hade hakat på om jag inte känt att projektet skulle bli för stort för min del. ;D

Agro är fint! Håller dock med om att det är lite för likt PoE. Riveting från den här kollektionen däremot.. mhrmmhrmmm!

Svar: Du kanske kan stava ett ord. Chaos? Sofia? Lackgalning? :D
Alla verkar älska Riveting. Jag har inte fallit för bilderna. Är det något fel på mig?
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-21 20:13:25

Bra idé! Lite som en hejarramsa. ;D

Och nej, det är inget fel på dig. Jag ska visa dig sen! Fast sen verkar ju vissa tycka att Deutsch You Want Me Baby? är rätt lik Riveting. Långt ifrån dupes, men rent färgmässigt tror jag inte att de är helt off. Den tyckte du väl om?

Svar: Jag älskar DYWMB! Den är så vacker!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-21 20:13:31

Electrify och Riveting, yum. Du skulle nog kunna gilla dom. Kanske? Agro ser döfint ut på dig. :) Alfabetstema låter som en kul idé. Kanske ska man haka på. Men jag får ju bara använda de där otestade lacken. Jag ska ge det en funderare. :)

Svar: Haka på! Det vore så roligt! Jag tänkte avverka B och C imorgon! De inläggen ligger klara! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-21 20:28:17

Då så! Då ska jag visa dig snart! :D Inte för att jag vet hur bilderna blev på det än, men... ja. Och förlåt för att jag skriver till dig i alla hörn och kanter nu. Känner mig klängig, haha!

Svar: Jag älskar när du skriver och jag är här och kan svara och det är som om vi pratade på riktigt! :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-21 20:46:10

Älskar de, färgen är så läcker höstigt!

Svar: Visst är det tjusigt!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-21 20:53:03

Älskar Argo, underbart lack:) Kul tema, kanske man skulle göra så man kommer igenom alla otestade lacker.

Svar: Ja, om man lyckas pricka in så man har ett på varje bokstav. ;D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-21 21:05:00

Tycker inte heller att lacken från kollektionen lockade så mkt, men det här ser fint ut, iaf på dig.

Svar: Det är ett fint lack. Helt okej men inte galet vackert.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-21 21:44:30

Mycket vacker färg!

Svar: Ja, den är verkligen fin om än inte så himla unik.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-22 07:40:07

Rolig idé att ta sig igenom alfabetet! Agro ser helt underbar ut på dina naglar. Jag bestämde mig för att jag inte behövde det när kollektionen släpptes, men sen har jag tvekat efter det. Den ser ju så fin ut på alla bilder.

Svar: Det är ett fint lack men du behöver det inte om du har PoE.
Sminkan

Postat av: Nailsbybellan
Publicerad 2012-08-22 16:43:42

Riktigt snyggt! Jag älskar typ teman som A till Z! Känns liksom spännande att se vad som dyker upp på nästa bokstav, haha..

Svar: vad roligt att höra! jag tycker också det är spännande!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-22 18:12:50

Rolig fakta: Jag har lack bara från China Glaze för att göra det här temat, med undantaget för Q. Funderar på att köpa QT för en massa dyra slantar bara för att kunna köra samma tema!

Svar: Du är ju helt fantastisk! Men QT är väl lite onödigt mycket pengar. Vill du ha det lacket ens?
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-22 19:04:33

Njea, nej. Eller ja, för det ser ut som ett fint rosa hololack, men nej för att det är så dyrt. Jag vet dock inget annat lack som börjar på Q från China Glaze. :(

Svar: Jag ska tänka lite. Kanske kommer på något...
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-22 22:16:50

Det här ser riktigt fint ut! Jag har nog inte så många gröna lack i den här nyansen så det kan nog vara värt att skaffa.

Svar: Ja, om man saknar ett så är det absolut värt ett köp!
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-23 21:57:25

Jag var tvärt om. Hade aldrig hört talas om böckerna och har inte läst dem nu heller. Föll för hela kollektionen och har alla (Stone cold på naglarna nu). Lacken är så inte-jag men jag föll

Svar: Vad lustigt att det var så totalt tvärtom mellan oss. vi brukar ju ofta gilla samma lack. :D
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-24 07:23:30

Det är jag som avviker från normen i det här fallet :-)

Svar: Kanske. men många gillade ju lacken. Riveting blev väl jättepopulär och Electrify också. Och Fast Track.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela