Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Butter London No More Waity, Katie

Publicerad 2012-08-28 17:54:00 i Naglar i lila,

Dags för bokstaven N i alfabetet. Det här är lite roligt för det här är andra gången jag bär det här lacket, förra inlägget försvann i stora utkast-katastrofen som var i början på sommaren. Förra inlägget var dessutom mer kritiskt. Jag tycker det är så mycket finare nu än jag gjorde då. Där ser man att det finns lack som tjänar på att det är mulet och grått ute. I solen plockades det upp toner i lacket som gjorde det mycket mer osmickrande och oattraktivt än det är nu.
Det betyder itne att jag älskar det. Det är en helt okej lila nu när den inte får bruna undertoner, glittren är helt okej de också, men formulan är tjock och kass och jag hatar att måla med det. Det jämnar inte ut sig bra på nageln heller utan känns, och värre, ser ut att vara, buckligt. jag har försökt tunna det med Seche Restore och ska tunna det ytterligare för än är det inte bra.
Jag har för mig att det här lacket släpptes av BL till bröllopet mellan den engelske prinsen (William?) och hans tjej som väl heter Katie. Jag antar att hon fått vänta länge på den dagen hon blev prinsessa? Vem vet. Jag vet inte om jag tycker namnet är fånigt eller smaklöst eller bara ointressant. Det ska nog vara sött. Det jag är mest nyfiken på är om Katie hade det här nagellacket när hon gifte sig. Det hade ju varit kul. Har svårt att tro det dock. Grålila naglar på en kunglig brud verkar lite väl edgy för Stor Britannien. Eller de är kanske mindre konservativa än jag tror. Jag har absolut ingen koll på kungligheter i något land förutom vårt eget. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-28 18:31:00

Det här lacket var ju inte så jättespännande direkt... Men jag gillar namnet och hinten till Will och Kate's bröllop! :D
Det släpptes ju en hel del jubileumslack när de gifte sig. Anglofil som jag är la jag vantarna på Nails Inc's limited edition lack "Will" och "Kate". Superfina och toppenformula på dom!
Will är röd och Kate typ nude. Hur man nu ska tolka det...? ;)

Svar: Ja, det såldes nog mycket på namnet. Jag köpte det för jag såg fina swatcher. Undrar vems det var...
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-28 18:56:33

Åh vad jag känner igen mig i beskrivningen när lacket bara blir tjock och blobbigt på. Grrr. Men jag gillar att det ser jelly-glittrigt ut på dina bilder. Färgen var lite Meh... men najs enough för att förtjäna en andra chans hos dig.

Svar: det kommer aldrig bli en favorit men det är inte så hemskt som jag tyckte först.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-28 19:22:50

Det här är ett glitter jag inte alls gillar! Hmm.

Och nej, Kate hade inte det här när hon gifte sig ;) (ja jag kollade!)

Svar: Nej, det är inte så överraskande att det inte var detta som prydde hennes naglar på bröllopet.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-28 20:31:56

Jag gillar den! Ser ju väldans fin ut...

Svar: Hade den varit slät hade den varit fin.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-28 21:59:22

Det ser fulsnyggt ut, sådär lite roligt, men ändå inte eftersom det är grått.

Svar: Det är ju lila. Okej, grålila men änså. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-28 22:01:41

Ett himla snyggt lack! Det hade onekligen varit kul om prinsessan (om det nu är det hon är) faktiskt hade använt det :)

Svar: Ja, hade varit kul Hon hade säkert fransk manikyr eller blekrosa.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-28 22:24:29

Jag minns när du bar det förra gången, och jag minns mycket väl att du inte var nöjd med det då. Jag kan se varför! Verkligen inte ett fult lack, eller ens i närheten av det, men jag förstår inte riktigt varför det blev lite halvhypat?

Svar: Nej, det är nog bara för att det har "kunglig" koppling. Skitlack. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 22:26:51

Hmm, ja namnet är kanske lite kul med den bakgrunden. Tvivlar på att hon bar det dock...

Svar: Nej, fatta vilken hype det hade blivit av lacket om hon faktiskt hade gjort det!
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-08-29 01:10:41

Namnet är kul, men håller verkligen med dig om formeln. Avskydde den också.

Angående väntan så tror jag mer det bara syftades på att tjejer brukar vilja gifta sig än att hon fick vänta ovanligt länge. Vad jag minns så var de inte tillsammans superlänge innan de gifta sig. Alltså, inte typ 10 år. Minns att William hade nån tjej som hette Bryony (jag gillar namn, det är därför jag minns sånt) innan. Borde googla innan jag uttalar mig. Orkar inte.

Svar: Ja, den är inte bra att måla med.
Bryony var ett mycket roligare namn!
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-08-29 01:15:51

Okej, jag googlade. Det verkar ha något att göra med detta: In November 2006, Middleton accepted a position as an accessory buyer with the clothing chain Jigsaw.[23] She also worked part-time until January 2011 as a catalogue photographer, webpage designer and marketing officer for her parents' firm "Party Pieces". Despite this, at one point she was nicknamed "Waity Katie" by the media for her apparent lack of work ethic and seemingly lack of desire to work except to wait for a wedding proposal.

Svar: Det låter ju som en tjej man vill ha som drottning över ett land. Jag är ingen rojalist men när jag läser det här så känner jag att vi har tur som har Vickan, hon har alla fall arbetsmoral!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-29 06:25:32

Det ser ju fint ut. Namnet är lite intressant också, inte för att jag har koll på deras bröllop...

Svar: Det är ju inte jättefult men det är hemskt att måla med.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela