Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Magical Purple Potion

Publicerad 2012-04-27 06:08:34 i Naglar - holografiska lack,

Ett av mina allra, allra vackraste lila holografiska lack i lila passar väl bra att plocka fram på en holofredag. Visst är det fantastiskt! Jag älskar mina Sally Hansen Magicals. De är underbara! Underbara! Två enkla lager och så toppat med Seche vite på mina bilder, något som inte är nödvändigt om man tänker på torktiden som är supersnabb även utan överlack.
Visst är det ett fint lack! Den lila nyansen är kall i tonen och inte så urblekt som många holografiska, linjära, lack är. Det finns bara två minus med de här lacken. Dels att man inte kan se hur mycket man har kvar i flaskan och dels att de inte är i produktion och därför kan vara svåra att hitta och  dyra att köpa. Även när jag köpte mina för fem år sedan kostade de strax över 10 dollar före frakt. Idag är de dubbelt så dyra. Jag ångrar verkligen djupt att jag inte köpte de båda rosa då när jag köpte de andra. Nu tycker jag det är mycket pengar att lägga ut för dem men samtidigt så är det ju bland det bästa man kan hitta vad gäller holo. Vi får helt enkelt se om det blir köp av dem i framtiden. Just nu är det Laylas kommande kollektion jag bespetsar mig på.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-27 06:28:50

Åh! Så himla vackert!!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-27 06:47:28

Mmm... dina små guldkorn till HTF eller VHTF lack kräver mycket motståndskraft :)



Det här var himla vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-27 07:03:37

Helt fantastiskt snyggt verkligen. Önskar att den inte var så htf, eller ännu hellre, att den aldrig tagits ur produktion... jag bespetsar mig också på Layla nu. Kollar varje dag efter dem och surar för att de dröjer.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-27 07:55:41

Det var verkligen galet fint!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-27 10:50:14

Nejmen Fy så fint!

Nu vill jag ju ha det, attans...!



Kan du kanske jämföra det med lite andra liknande lila holos?



Vart hittar du info om den nya Layla-kollektionen, hittar verkligen inget fast jag sökt flera gånger!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-27 13:17:24

Åh, vilken underbart vacker lila! Nyansen känns absolut roligare än många andra lila holos.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-27 14:21:57

Verkligen tjusigt!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-04-27 16:00:08

Men jösses vilket snyggt lack! Tycker vi startar en kampanj att Sally Hansen börjar producera dessa igen för det är ju fantastiskt. Håller med Nailtastic, känns helt klart som en ovanlig lila holonyans. Mmmm, vill ha :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-27 17:17:50

Jag skrapade helt fräckt av guldfärgen på flaskan i det lilla utrymmet där etikettens båda ändar möts, så det går att se hur mycket det är i :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-27 17:31:29

Det ser underbart vackert ut, så vacker lila!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-27 18:58:13

Nämen gudars vad vackert!!! Hade jag haft denna så hade den lätt platsat på top 20 :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-27 21:24:57

MNPO! Ja, jag tycker det är underbart!



Kitty! Har man pengarna är den värd ett köp!



Emma! Jag håller på att bli TOKIG för de aldrig kommer... Eller nej, det är inte sant, men det är det ena lackinköpet som är planerat och jag ser fram mot det.



Kerstin! Ja, den är magisk. På riktigt. :D



Andrea! Laylainfon ska inte ha släppts än, jag har bara haft förmånen att få se en färgkarta med de färger de ska släppa och så ett preliminärt datum som de har passerat nu. Men du har rätt, infon "finns inte". Men jag lovar, färgerna är himla snygga. Flera lila nyanser, en grön, en guld och några rosa varav en mot rött.



Nailtastic! Ja, den gör det! Mer färg liksom men inte så mycket att holon får svårt att bryta fram.



Lacklycka! Ja, den är det!



Nailspotting! Det är en sån kampanj på gång på twitter, Zombiekitten drog igång den för några dagar sedan. Jag twittrar dock inte så jag stöder bara kampanjen mentalt.



Cactus! Jag vill inte förstöra mina flaskor men annars var det ju smart.



Roxcat! Ja, den är så himla fin!



Annie! Ja, det är inte långt ifrån. Jag hade med två av SH Magicals på min 20-i-topp lista och egentligen kan alla mina Magicals vara kandidater till en placering. De är underbara.



Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2012-04-28 01:02:35

This polish is stunning! Almost too good to be true! _ One of the best holo polishes that I've ever seen.

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-04-28 02:37:18

Åh så fint, skulle inte ha något emot att äga denna :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-28 07:32:43

Cristina! Yes, it is. All of the Magicals are!



Brilliant! Nej, jag vill ha ALLA. De är verkligen bra och snygga lack.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-02 08:34:58

Vill ha!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela