Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Peach Me Soon med och utan holokappa

Publicerad 2012-04-13 14:00:00 i Emmas NOTD i glitter och holo,

I förra veckan bar jag Peach Me Soon från H&M. Jag hade tänkt att den skulle vara diskret och lagom på jobbet, men den var jävligt knallig, ganska mycket påsk faktiskt. Jag bar den som den var i 2 dagar och i 2 dagar toppade med Sminkans holoöverlack. Det blev en klar förbättring måste jag säga,  holoeffekten var inte jättetydlig på persikofärgen, men eftersom Spectraflair är gråaktigt så lugnade det ner lacket lite och gjorde det mer persokoljuvt, precis vad jag hade hoppats på från början.
Peach Me Soon täcker med två lager men är lite tjockt i formulan. Det blev lite ojämt först men det slätade ut sig när överlacket kom på. Jag slänger med en bild på lacket utan holotopping, alla de andra är med Sminkans holografiska överlack. Det är kanske lite fusk för holofredagen att visa krämlack, men jag tycker inte att mina bilder på enbart Peach Me Soon är särskilt bra, de togs på kvällen i halogenlampeljus i vår hall, precis innan jag skulle ösa på det holografiska. Jag orkar alltså inte göra ett inlägg enbart med dessa bedrövliga bilder och det blir alltså en kombinationsinlägg istället.

Kommentarer

Postat av: Blowfish
Publicerad 2012-04-13 17:19:05

Jag vill också ha ett holoöverlack! Något du säljer Sminkan? :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-13 18:13:08

Så fint det blev med holoöverlacket! Minsta lilla antydan till holografiskt är väl gott nog för en holofredag tycker jag =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-13 20:48:43

Ser ju jättebra ut! Jag är så glad att mitt holoöverlack funkar så bra! Yay! Lacket var rätt fint i sig själv också. Trevlig persikoton, lite mjukt orange nästan!



Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-13 21:06:44

Jag tycker det var fint utan, men med hololacket blev det kanon :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-14 09:29:33

Mycket snyggt! Särskilt med holo!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-14 12:44:23

Blowfish: Det är jättefint. Du får maila henne och fråga:)



roxcat: Ja det är kalasbra! Haha, ja kanske det:) Fast ju mer holo desto bättre.



Sminkan: Bilderna blev okej, tyckte det såg mindre holografiskt ut IRL, men berodde ju såklart på ljudet. Japp, den är typ orange, för knalligt tycker jag, jag ville ha ljuvare färg...



Helena: Ja visst blev det bra med överlacket! Klar förbättring:)



kerstin: Tack! Jag tycker med att det blev ett lyft...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-14 13:43:16

Det blev superfint med holo-överlack! Jag gillar den lite lugnare färgen mer än hur den såg ut för sig själv :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-14 14:25:44

Annie: Precis så känner jag också, holon hade positiv effekt på lacket:)

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-04-14 21:52:52

Väldigt snyggt med holoöverlack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-16 18:30:55

MNPO: Det tycker jag med:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela