Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Don't Touch My Tutu

Publicerad 2012-04-19 06:14:18 i Naglar i vitt, nude, beige,

Både på bloggar och på nagelforum har OPI:s Ballet kolletion hyllats. Massor av vackra swatcher cirkulerar och jag beslöt att skaffa minisetet så jag också kunde få prova. Mest av allt ville jag ha den här, Don't Touch My Tutu, som är en vit jelly. Min tanke var att den skulle göra sig bra som underkläder till vissa glitterlack från t.ex Lynnderella. Jag var helt inställd på att bli besviken när jag provade det här lacket för jag kunde inte föreställa mig att det jag läst inte var överdrifter men faktum är att den levde upp till hypen. Det här är tre lager. Aldrig streaky. Perfektion!
Redan första lagret gör något med mina naglar. De ser renare ut, den gulaktiga ton de fått trollades liksom bort och jag hade en naturligt blekrosa liten nagel framför mig. Inte ens det första lagret är strimmigt. Det är så himla bra och flyter ut perfekt, Att jag väljer tre lager är för att få lite färg på lacket. Att få det täckande som i opakt är inte att tänka på, lacket är en äkta jelly och har den transparensen. Det är det som är vitsen med det. Det är en enastående bra jelly dessutom och nyansen lyckas som sagt trolla bort mina missfärgningar och lämnar mig inte med en känsla av att ha skitiga naglar som vissa andra jellylack kan göra. Det här känns rent, fräscht och lätt på naglarna. Jag är oerhört imponerad och överväger att köpa en stor flaska. Det här kommer vara fantastiskt både i franska manikyrer och så här samt under ljusa gltterlack som t.ex Snow Angel. Jag har sett fantastiska bilder med det här i olika jellymackor också. Det är verkligen ett sådant lack som jag tror vi alla behöver i samlingen. Behöver man något som inte syns men som är uppfräschande och döljer missfärgningar? Ett lager av det här och du har perfekta naglar. Brudnaglar? Varför inte detta. Ja, ni förstår hur jag menar, det går att ha i så många situationer och även om det finns fler vita jellys i världen som kan användas vid samma tillfällen så är det här bättre för det är perfekt formula och helt streak-fritt och torkar snabbt! Jag ger två tummar upp, OPI!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-19 06:28:01

Oh, så fint, så fint!!! Jag har beställt minisetet jag också och kommer säkert att skaffa en full flaska av någon/några av lacken! Det här är så vårigt som det kan bli :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-19 06:43:36

Jag föll som en fura av Scrangies swatchar och klickade hem fullt set och har inte ångrat! När man är trött på typ franks manikyr men ändå vill ha något rent och snyggt är dom super. Jag kanske svär i kyrkan men jag tycker oxå kollektionens glitterlack Pirouette My Whistle är snyggare och mera lätthanterat än min Snow Angel.



Man är van att se dina naglar i saftigt snygga vampy's, men det här var kanonsnyggt på dig oxå.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-19 07:14:51

Låter ju underbart! hamnar rakt in på "att köpa"-listan :)

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-04-19 07:46:31

Hade funderingar på detta set men nu när ja ser och läser hur bra de är så bara måste jag ha de:-)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-04-19 09:23:04

Jättefint på dig!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-19 09:43:09

Hm, det här var ju inte bra! Jag som tänkte att det måste vara den...snark...tråkigaste kollektionen på länge. Det kanske kan vara bra att ha nån vit jelly. Har ju snöat in på det här med att göra sandwichvarianter. :D

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-19 11:15:58

Jag tycker att det här lacket är superfint. Naglarna ser verkligen fräscha ut med det på. Tråkigt nog, för nu blir ju min önskelista längre.

Postat av: Emma / Vanish Varnish
Publicerad 2012-04-19 12:00:09

Så fint! Ballet-kollektionen är faktiskt en kollektion som jag skulle vilja äga. Alla nagellacken verkar jättefina!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-19 12:56:41

Det ser underbart ut på dina naglar! Rent och fräscht liksom. :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-19 13:32:34

Verkligen skitsnyggt!

Så mjukt och fluffigt!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-04-19 14:14:24

Precis som du säger, perfektion...

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-19 14:31:36

Så kul att du gillar det! Jag är lite skeptisk till att jag skulle gilla vitt, är mer nyfiken på de andra i kollektionen, som ändå har en liten nyans! Visa mer! ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-19 18:17:44

MNPO! Jag är väldigt förtjust faktiskt. Måste allvarligt överväga om jag behöver alla och behöver dem i stora flaskor.



Kitty! Det var no smart. Jag gillar inte att den här kollektionen är LE... Måste nog ha dem.



Lacklycka! Den är fantastisk!



Vilda! Ska man ha diskreta jellysar är de nog väl värda investeringen.



Makeupoholic! Ja, det passade mig, det tycker jag med!



Pamsan! Ja, jag trodde inte heller den skulle vara för mig. Nudefärger och jelly... Men jag har förändrats.



Helena! Ja, den är riktigt snygg!



Emma! JA, de ser fantastiska ut allihop!



NAiltastic! Ja, jag håller med!



Sanna! Precis!



Brilliant! Japp! :D



Andrea! Jag ska göra det snart men just nu har jag färg på naglarna. Variation...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-19 21:17:39

åhå... jag som tänkte att det var en lam soft-shades-kollektion så jag har typ inte sett några swatches... får bli ändring på det hör jag ^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-19 21:56:27

Annie! De verkar vara mer spännande än då. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-20 07:11:31

Det ser fräscht och klädsamt ut, kan tänka mig att det är ett perfekt jobblack...

Postat av: Linda
Publicerad 2012-04-25 11:29:16

Jaha, där föll jag direkt. Jag beställde full size-flaska av Tutu. Hur kan man låta bli?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 19:03:25

So fresh and clean, jag gillar det verkligen! Jag som förkastat hela kollektionen för att den sett så förbannat tråkig ut, men jag kanske borde tänka om?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela