Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Lemon

Publicerad 2012-04-07 22:18:44 i Naglar i gult,

Påskmanikyr! Solgula naglar piggade definitivt upp i snöyran. Här är det gula Lemon från Jelly Beans-kollektionen. Det är verkligen ett fint gult som jag gillar. Mycket bättre än jag hade trott innan jag provade.
Två ganska flödiga lager men lättkontrollerade och smidiga. Det är bra torktid dessutom. Ja, allt är bra förutom att det syns om man inte lägger andra lagret exakt över det första för skarven blir väldigt markerad. Ni ser det på min bild tagen från sidan.
Jag vet inte om jag skulle kalla det en äkta jelly för den är inte så glossig och blir nog opak med tre lager. Den lilla VNL som finns efter två lager är så minimal att den inte ens stör mig. Jag gillar lacket. Det är en pigg och glad och vacker gul och den är bra att lacka med och sköter sig på alla sätt.
Visst är det härligt med gula naglar på våren och så här till påsk är det ju ett "måste". Har du också gula naglar i påsk?

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-07 22:41:37

Härligt påskgul :)



Själv kör jag påsktema i dagarna fyra så det blir mycket gult. Vill nog inte se ett gult lack på ett tag efter det här!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-07 23:32:44

Underbart härlig solgul!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-07 23:58:43

Such a coincidence! I just took Nubar Kiwi off my nails and in the morning I'm going to do my mani with bright yellow "Sunshine Pop" by China Glaze. Quite opportune for the Easter, isn't it? :)

But you're right that those Jelly Beans polishes don't cover well. I used 4 coats and it was only 99,5% opaque... :(

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-04-08 01:35:49

Ingen gule påskeneglar på meg! Før det første har eg ingen gule lakkar (kanskje fordi eg ikkje er så glad i gult?) og dessutan er påska neglelakkfri (sic). Eg er alltid på hytta eller hos foreldra mine kvar påske, så då er det ikkje tid til neglelakk. Men på tysdag startar eg opp att!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-08 07:57:02

Jättefin! Men jag håller med om att den inte ser ut som en jelly.



Men du, är så nyfiken på varför du köpte NYC Ballet-minisarna! Jag har ju inte testat någon av dem ännu, men på alla bilder jag sett ser de superskira ut. Sånt gillar väl inte du? :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-08 09:40:19

Helena! Det låter jättetrevligt med ett gult tema!



Annie! JA, den är det!



Verunka! Some of them are really sheer and others, lke this one, pretty opaque. Kiwi was awful,,,



Manjana! Nej, gult är kanske inte den lättaste färgen att bära men nu finns det så många nyanser. Jag älskar de lite banantonade. Ellre faktum är att jag älskar allihop! Jag blir glad av gult.



Nailtastic! Jag har sett så vackra bilder på dem så jag måste prova själv. Och minisarna är inte så dyra ändå, då får man en chans att skaffa en egen uppfattning.



Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-08 10:11:15

Fin gul! Jag kör hälften av naglarna i gult just nu, hoppas jag kan få lite bra foton på manikyren när jag kommer hem idag.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-08 19:52:09

Roxcat! Ja, det är en härlig gul! Måste spana om du lagt upp bilder. Hälften gult låter ju spännande.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-04-09 15:07:31

Jag körde på en hysteriskt kladdig manikyren Riverting Rouge. Hann i. The lacka om innan vi åkte så jag snodde av mammas. Blev lite ledsen i ögat när jag såg vad orädd hon är om sina lack :-(

Jag har jättesvårt för lack där skarven blir så tydlig. Lackar nästan alltid i dåligt ljus och då blir det alltid en skarv mellan lagren.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela