Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Girly Bits Shift Happens

Publicerad 2012-04-05 06:47:27 i Naglar - duokromatiska,

Jag har så klart kvar Webinarmy på naglarna så det blir återigen lite arkivmaterial. Fortsätter vi så här kommer arkivet förr eller senare ta slut. Ni få skylla på Glamour som fick sitta från lördag till onsdag. Nästan fem dagar. Hade inte Webinarmy kommit på posten hade nog Glamour suttit än. Vi får väl se om jag snart är tillbaka i min vanliga snurr med ett lack om dagen...
Shift Happens är ett av de färgskiftande överlacken från Girly Bits. Jag har ju visat Street Magic och sen finns även Cosmic Ocean. De är gjorda med samma Color Morphing Pigments som jag själv har men dessa är naturligtvis i en suspension base så man slipper skaka. De blir precis likadana som mina egna på naglarna dock, så de ät lite av en besvikelse. Eller det borde de ju inte vara, jag visste ju vad jag köpte, men det är ändå lite trist att bara få hem mer av samma. Inte Pams fel, bara mitt. Jag skulle inte ha köpt saker jag kan göra själv. Fånigt nog funderar jag allvarligt på att köpa samma överlack från Lilacquer också. Jag tror dock jag fått stopp på mitt eget vansinne.
Shift Happens är det som har pigment från rött till grönt i sig. Det ligger över ett mörkgrönt lack här, tror jag. Det ser lite tamt ut på bilderna men det finns en skiftning som går från blågrönt över grönt till oliv och koppar och slutligen vinrött. På bilderna har jag två lager av lacket över det mörka lacket som är basen.
Ett försök att fånga skiftningarna...
Kopparglittrigt! Alla dessa color morphing pigments är ganska grova i partikelstorlek och de är också väldigt glittriga. Så vad säger ni? Är det något ni vill ha? Färgskiftande överlack? Det är alltså ett effektlack, inte ett lack som kan användas för sig själv.

Kommentarer

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-04-05 07:33:52

Om du inte vill ha de så kan jag gärna köpa de, tycker de va super snyggt och tror inte jag har ett sånt i min samling än:-)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-05 08:34:51

Tycker det här var riktigt snyggt! Effektlack är perfekt när man vill pimpa upp något annat som man känner är lite tråkigt tycker jag.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-05 09:05:05

Gillar att det glittrar till lite i solen!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-05 09:20:44

Det är jättesnyggt! Ja, jag gillar dessa effektlack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-05 09:47:13

Jag tycker det ser väldigt läckert ut! Men dumt av dig att köpa när du redan har såklart:) Som mina hudfärgade igår...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 10:36:52

Vilda! Nej, jag samlar ju så jag vill helst inte göra av med saker innan jag verkligen hunnit tänka.



Helena! Ja, det är sant. Jag gör ju faktiskt så rätt ofta. Jag kanske blir mer wow-ad av det här en annan gång när jag inte precis använt mina egna.



Lacklycka! Ja, det är fint.



MNPO! Jag med. Det är ju det som fick mig att köpa pigmenten själv. Idag känns det dock inte som någon dum idé att köpa även de här. Jag kan ju använda dem i frankenlack och slippa sjunkande pigment! :D



Emma! Jag har kommit fram till att det var rätt smart. Jag kan franka utan att pigmenten sjunker! Det är väl bra!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-05 10:50:35

Solbilden är ju helt underbar.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-05 11:10:06

Det ser ju fantastiskt ut, men jag förstår att du är besviken om du har precis samma pigment hemma.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-05 12:25:46

Det ser jättefint ut! Jag gillar att ha lite effektlack om man vill piffa till en manikyr lite ibland.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-05 15:33:35

Jag har Cosmic Ocean på väg hem, men i övrigt lyckades jag besinna mig. Funderade på det här också men det är inte riktigt mina färger.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-05 16:08:29

Det ser ju väldigt vackert ut! En fördel kanske kan vara om du vid något tillfälle absolut måste ha detta lack på men verkligen inte har tid/kan skaka... Då har du en färdig... Men denna ursäkt kanske är lite i klenaste laget...

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-05 19:48:36

Shift + Ocean på väg hem plus lite annat smått o gott. Jag gillar ju dom här färgerna så jag blir bara mera sugen när du visar såhär fina bilder. Blir bra det!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 20:04:24

Pamsan! Ja, det gnistrar alla fall.



Nailtastic! Ja, men som sagt, det visste jag så jag ska inte gnälla...



Roxcat! Ja, det är alltid roligt.



Cactus! Jag är ju mest förtjust i skiftningen rött/grönt.



Annie! Haha, ja, kanske det. Men jag är nog lite sugen på att använda dem i frankenexperiment.



Kitty! Ja, de är ju grymma lack, helt klart.

Postat av: Ia
Publicerad 2012-04-05 23:16:45

Åh herregud vad snyggt!!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-06 07:40:07

Ia! Ja, det är inte dumt.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-07 00:43:00

Oh my god, such a chameleon! That's a dream! I love it!! <3

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 18:43:00

Jag är så glad att jag har effektlacken jag fick av dig. <3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela