Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ebalay 007

Publicerad 2012-04-12 15:44:45 i Naglar - duokromatiska,

Mer arkiv, mer duokromt. Här ser ni Ebalay 007, enligt min flaska, men märkningen är opålitlig som vi redan konstaterat. Det här är alla fall den med blå och lila toner. Två lager över svart eftersom det är ett effektlack, inte ett lack man ska använda ensamt.
Det här är inte ett av dem mest originella, det gröna jag visade och det gula jag fortfarande har kvar att lägga upp på bloggen är kollektionens stjärnor. Det här är dock roligt och fint det med och jag kan ju inte motstå något som är holografiskt eller duokromt. Jag har nog köpt de flesta av Ebalaylacken så de kommer väl upp vartefter. Jag har så mycket snyggt att visa er just nu att jag har lite svårt att bestämma vad det ska bli. Dessutom vill jag swatcha om några av mina favoritkollektioner. Svårt att prioritera vad som ska göras först.
Så här ser det ut i flaskan. laskigt grålila med vackra blå och aqua och guldiga toner. På nageln blir det väldigt glittrigt och fint i solen och det duokroma är väldigt tydligt. Det torkar segt vilket är trist. Man får verkligen ha tålamod även med Seche Vite som hjälp. Nå, det är det väl värt någon gång ibland men det förtar definitivt glädjen över lacken att man måste tänka på att det tar tid med torkandet. Jag är van vid att fica mina naglar på en kvart från remover till ny, torr manikyr. Här tar det en halvtimme, minst, innan lacket härdat...

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-12 19:16:50

Det var riktigt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 19:54:17

MNPO! Det är väldigt fint i solen!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-12 20:11:57

Mycket tjusigt!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-12 21:04:25

Fint är det, men ja det finns nog ännu finare!

Åh HUR gör du det på en kvart?!

För mig tar det minst 40 minuter.... :$

Får du med typ inoljning av naglarna då..?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 21:07:10

Annie! Det är det!



Andrea! Jag oljar inte mina naglar så där kanske skillnaden är. Jag tar bort nagellacket, tättar händerna, målar på ett lager OPI NNS, låter det torka (en minut) och så målar jag på nagellacket jag ska ha och så Seche Vite. Om SV funkar som det ska är lacket i princip härdat på fem minuter. Mer tid än femton minuter gör mig irriterad på lacket...

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-12 21:43:01

The bottle looks little like OPI. I've never heard of this brand. Where does it come from?

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-12 21:48:02

Tjusigt! Skönt att Edit inte var värre sjuk!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 22:05:46

Verunka! I bought it from this place: http://www.kkcenterhk.com/m113/EBALAY/index.html



Kerstin! Ja, jag är väldigt glad för det.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-13 06:23:46

Sorry I have to be a killjoy here, but please read and beware the return policies of kkcenterhk - I have an ongoing dispute - they sent me wrong polishes and want ME to pay shipping for returning the wrong items (and originally re-send shipping)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-13 09:44:17

Kitty! Bra att veta! Jag är inte förvånad...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela