Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Don't Be a Square

Publicerad 2012-06-18 06:31:21 i Naglar - holografiska lack,


Jag kör på ett av arkivinläggen som finns kvar idag. Jag hinner inte göra ett nytt inlägg från scratch fast jag har bilder liggande på datorn. Just nu är arkivet nere på 15 inlägg som jag kan se, från två sidor till en sida alltså. Jag fattar ingenting. Inget svar från blogg.se heller än, men det har ju varit helg. Hoppas verkligen de löser buggen om det är en bugg, eller har backuper om det är något annat. Sminkan producerar nämligen två inlägg om dagen "på riktigt". Inte ens ett är jag rädd. Vi får hålla tummarna att det värsta inte har hänt. 

Don't be a Square är ett av de många rosa lacken i Kaleidoscope-kollektionen. Det är ett av de mindre populära så du kan hitta det för under 10 dollar på eBay. Det är ett mellanlack så jag vet inte om det nu är nödvändigt att hitta det om man inte är sugen på ett fullt set. Jag .har dock ingen dupe till den. Närmast är Milanis rosa men den är något ljusare i färg, eller något..., flera nyanser, Den här är en terracottarosa. En lite udda färg. Lite tantig kanske. Jag upplever det som något svagare i holoeffekten jämfört med de andra Kaleidoscope också. Kan vara i mitt huvud mer än i verkligheten men den känns likte mindre "whooozam" än t.ex Sexagon eller He's Going in Circles. Det är tre lager som vanligt och det är ett lättmålat lack med bra egenskaper. 

Medan jag skrivit det här har Siv försökt äta på min lussebulle (ja, i juni... jag gillar saffran) och sen har hon och Signe lekt en lite försiktig lek där Siv legat på armstödet till min fåtölj så jag kan försvara henne och sen har hon och Signe försökt slå varandra på tassarna. Signe satt alltså nedanför och tittade uppåt och när Siv slog med tassen på fåtöljens utsida så slog Signe med sin tass mot Siv och så växlade de. Det hela var så spännande att Siv somnade efter fem minuter. Hon är verkligen liten... Precis som när Signe flyttade hem till oss så är Siri lite ängslig. Hon sitter och iakttar allt uppifrån kylskåpet och fräser lite åt Siv. Det blir nog bra om några dagar. Siv och Signe har ju redan börjat en försiktigt relation och Siv har sovit med mig och Signe i sängen. Eller de har sovit. Jag kunde inte slappna av för hon är ju så liten att jag tänkte att jag krossar henne om jag vänder på huvudet. Hon är mindre än Signe var när hon kom. Så himla yttepyttig...

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela