Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansens Nail Prisms Blush Diamond

Publicerad 2011-09-23 06:33:00 i Naglar - holografiska lack,


Sally Hansens Nail Prisms hade en massa fantastiska lack i sin linje men tyvärr är den, som så mycket annat coolt i nagellacksvärlden, ett minne blott. Här är ett av de holografiska lacken, Blush Diamond, och det går fortfarande att hitta det här lacket billigt på ebay om man vill, vilket är tur när andra holografiska lack som inte längre produceras idag går för skrattretande summor... Den här oerhört vackra lilla juvelen får man för ca 3 dollar. Kanske något under till och med. Jag tror jag betalade $2.5 men det är ju ett tag sedan.


Det ni ser är två lager men den klarar sig faktiskt med ett. Det torkar fort och jag har inte märkt några negativa effekter av överlack på det vad gäller effekten, men det har jag i ärlighetens namn aldrig gjort med något av mina holografiska lack. Det är en mellanrosa och som ni ser är det regnbågar i parti och minut. Den har massor av skimmer i sig och slår lätt många av OPI DS-lacken på fingrarna när det handlar om regnbågar och lackegenskaper, de flesta ljusare DS kräver minst tre lager. Den är inte mest holografisk av de lack som tillhör samma serie från Sally Hansen (Pink Rose Diamond, Purple Diamond, Ruby Diamond och bara Diamond är några av dem jag har) men den är absolut väl värd varje krona jag investerat i den. Självklart blir det spam på den! :D



Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-23 07:57:28

Lite för gulligullrosa för min smak, men som vanligt gillar jag effekten!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-23 08:30:14

Åh så fint!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-09-23 08:40:35

Förstår fortfarande inte varför de slutade med dessa lack......

Otroligt snygg i alla fall!

Postat av: Kitty
Publicerad 2011-09-23 08:58:01

All good things come to an end... Vilket såklart är synd om så rara ärtor som dessa. Fint!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-23 10:35:36

Vill ha, trots att den är rosa :p

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-23 19:08:58

Supervackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-23 19:54:14

Chaosophia! Ja, det är ju rosa, det är det. Men jag gillar det också för effekten. Man kan överleva gullrosa om det är superholo.



Kerstin! Ja, det är fint.



Lina! Nej, många nagellacksbolag har tagit konstiga beslut om vad som ska bli d/c



Kitty! Ja, det är trist att de togs ur produktion



Cactus!! Ja, det ville jag med!



Roxcat! Ja, den är fin.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-24 23:52:51

Fint, fast jag gillar Ruby Diamonds mer...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-09-25 12:29:56

Ohh, snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela