Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt frankenlack - Morrigan

Publicerad 2011-09-17 10:13:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,


Dags att visa ett lack som prytt mina fingrar under vackan. Mitt eget verk, Morrigan, ett frankenlack som skapats med 1/3 Confetti Smitten, 1/3 ofärgat lack och 1/3 Madeleine från MUS. Här ser ni en bild tagen i halvgrått dagsljus.

Bilderna kunde absolut vara bättre, men det här var den blåaste himmel jag hade att tillgå. Mest var det regn under veckan. Blixtbilder alltså, huvudsakligen, men även några dagsljusbilder. Blixtbilderna visar i och för sig den suveräna holoeffekt som lacket har men inte de subtila färgskiftningarna. Lacket är ju lila, Smitten är lila så det är liksom självklart. Madeleine locker dock fram en russinton, lite brunt i vissa ljus alltså, och även en grå nyans, grålila, eftersom hololack gärna vill föra med sig just lite grått. I dagsljus är holoeffekten extremt stark i solljus, den blir mer av ett grönsilvrigt skimmer i skugga. Under elektriskt ljus är den så klart också holografisk. Nedan ser ni alltså en dagsljusbild.

Lacket är kraftfullt över huvud taget. Det täcker med två tunna lager, det har en djup, spännande färg, det torkar på ett par minuter och är lätt att måla med. Perfekt alltså. Jag är oerhört nöjd med det. Det har fått sitt namn efter den keltiska krigsgudinnan, jag tror hon hade kunnat ha det här på naglarna faktiskt. Speciellt som det höll perfekt i tre dagar innan jag, nu på morgonen lackade om till ett annat av mina hemmagjorda lack.

Första två tagna i dagsljus, sista med blixt.

Tre klickbara, samtliga tagna med blixt. Den andra är lite påminnande om vad som händer i solsken, det blir som två färger, en mörk bas och så ett silverholoskimmer som ligger liksom ovanpå det lila. Svårt att förklara men ganska coolt.



Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela