Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holofredag – Sally Hansen Nail Prisms Ruby Diamond

Publicerad 2011-09-23 17:09:24 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Kerstin började för några veckor sedan med holofredag! Hur bra är det?! Så smart! Fredagar är ju extra kalas och vad kan vara mer party än holonaglar? Här kommer alltså mitt bidrag. Fånigt nog är det här lacket löjligt likt Blush Diamonds som Sminkan visade, men nu är det det här lacket jag har så nu får det bli så.

Sally Hansen Nail Prisms är discontinued, men finns rätt billiga på ebay, det var där jag köpte mitt. Två lager täcker och det är himla fint, vackra regnbågar som inte kräver jättemycket ljus, utan att för den sakens skull vara blekt, vilket ju är felet hos många hololack. Tummen upp för Ruby Diamonds alltså. Sminkan har förresten visat det förr. Jag hade fått för mig att våra var olika, jag har läst att många av de holografiska Nail Prisms-lacken kan skilja sig åt, men nu blev jag osäker. Vad säger du kära Sminkan, har vi samma version? Det är hur som helst ett kanonlack, täcker med två lager och torkar snabbt, kan det bli bättre?

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-23 17:29:39

Man kan aldrig få för mycket holo, även om det är två i rad :) Också himla fint!

Postat av: Camilla
Publicerad 2011-09-23 17:40:51

Så fint! :)

Postat av: Sara
Publicerad 2011-09-23 17:54:33

Så himla fint! Är väldigt glad att jag beställde detta på ebay för ett tag sedan! :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-23 19:10:12

Det här ser också himla fint ut! Jag borde nog leta upp lite Sally Hansen på Ebay snart..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-23 19:57:31

Du har rätt, det är nog samma. JAg hade blandat ihop mitt med OPI DS Ruby i huvudet, Ruby Diamond är rosare... :D

Postat av: Mia
Publicerad 2011-09-23 22:54:49

Åh så fint! Det får mig att minnas ett hopprep jag hade när jag var liten som jag älskade för jag tyckte det var så vackert! Såg ut ungefär sådär, skimrande och glittrigt rosa! Med mörkrosa handtag. Nostagli, jag tyckte det var det vackraste hopprepet jag någonsin sett. :)



Tänk vad ett fint nagellack kan väcka för minnen. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-24 09:50:54

Åh så fint! Jag har sagt det förr, och jag säger igen: jag måste lära mig ebayshoppa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-25 21:50:23

Catus: Nej det har du nog rätt i:)



Camilla: Verkligen!



Sara: Ja det är underbart! Härligt, du kommer säkert att gilla det...



roxcat: ja de har en del riktiga pärlor så det tycker jag absolut att du ska...



Sminkan: Ja kanske. Men ditt ser lite mörkare och kallare ut. Men det kanske bara är ljuset...



Mia: Det låter som ett kanonfint hopprep:) Ja, de kan väcka många minnen...



Kerstin: Ja det är jättefint och ja det borde du verkligen! Helt sanslöst att du inte gjort det, det finns så mkt fantastiskt på ebay!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela