Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Finger Paints Cordur-Orange

Publicerad 2011-09-24 19:44:00 i Naglar i orange,

Superfina Kris från My Lucid Bubble-bloggen skickade mig lite godbitar för ett tag sedan. Det här är ett av dem. Corur-Orange. Perfekt höstfärg! Samma som mina manchesterbyxor faktiskt hade när jag gick i första klass. De hade rutigt foder i flanell. 1979? 1980? Länge sen alla fall.
Färgen är alltså retrovacker och varm och även om jag hatade skolan redan som sjuåring så får jag inga dåliga vibbar av att tänka på de där byxorna. Lacket är dessutom superenkelt att måla med, kladdet är bara mitt eget fel för jag, som vanligt, låg i soffan och målade och inte har någon vettig clean up metod än. Två tunna lager, snabb torktid och härlig glans. Vackert, vackert, vackert!


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-24 21:01:02

Inte min tepåse. Men det vet du ju...

Postat av: Mona
Publicerad 2011-09-24 22:56:15

Yay! Det här är påväg hem till mig precis nu, kan knappt bärga mig :)

Postat av: Emma
Publicerad 2011-09-25 00:15:06

Du vet inte var det går att köpa detta? Det fanns inte på ebay och de själva skickar inte till sverige. :/ Eller om du vet någon dupe som är lättare att få tag på. ^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-25 10:18:40

Emma! Det är ju jättevackert!



Mona! Åh, du kommer älska det!



Emma! Nej, ingen aning. Jag fick det genom ett swap och så har jag förvärvat de flesta av mina FP.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-25 12:42:30

Jag gillar det här! Ser riktigt snyggt ut, trots att jag normalt sett inte alls är vidare förtjust i sådana här retronyanser.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-25 18:40:53

Chaosophia! Jag föll stenhårt för den. Men jag har ju en svaghet för just retro-orange. :D

Postat av: Awesome Chemistry
Publicerad 2011-09-25 21:06:32

Jag älskar oranga lack, detta var en av de finaste jag sett :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-26 05:57:57

Awsome C! Jag håller med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela