Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Love is a Racket

Publicerad 2011-10-09 07:24:00 i Naglar i rött,

Fuuuuuult! Varför köpte jag det här? Och varför är det fult på mig när det sett fint ut på andra? Jag hatar det här. Fel färg, fruktansvärt att måla med och bara allmänt gräsligt. Usch! Penseln som OPI har kan funka om formulan på lacket är perfekt, det här är inte det och det innebär att man har lack överallt och att det ser ojämnt och hemskt ut. Färgen är för gräll och finishen för... jag vet inte vad. Blank? Metallisk? Foilig? Hm.... Det låter fel för jag gillar ju sånt i vanliga fall men den här ger mig inte några glada känslor. Helt fel köp.
Siris kommentar:

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-09 10:39:16

Nämen, det ser ju jättefint ut! Men ibland tycker man ju inte det själv...



Siri, däremot, hon är alltid fin :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-09 11:01:42

Jag förstår inte alls problemet ;D Tyckte det var en väldigt fin färg och finish iaf (formulan kan jag ju inte ifragasätta), kanske en gnutta för orange för att passa på mig, men det var snyggt på dig :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-10-09 11:35:38

Trist! :/ Man har så många bra lack att om formulan på ett är gräsligt så måste färgen verkligen vara spektakulär!



Söt-Siri! :D

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-10-09 12:21:10

Jag tyckter att färgen ser fin ut men den är för orange för dig, kanske? Det kanske är tur att man inte gillar alla lack för eller passar i alla för man skulle ju bli tvungen att köpa så många. Siri är i allafall gudomligt söt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-09 12:52:25

Taskiga egenskaer har det kanske, men jag tycker det är ett vackert lack. fin glow... Kul med Siris tolkning av lacket:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-09 12:52:52

Eller åsik menar jag, är lite trött och seg...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-09 15:05:33

Jag har spanat på det där! Jag tycker det är fint på alla bilder jag sett. Synd att du inte gillar det. Siri är underbar!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-09 17:01:02

VA???? det ser ju hur fint ut som helst enligt bilderna...

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-09 19:42:33

Hahaha, Siri får gärna betygsätta fler lack i fortsättningen.



Och jag håller med, det var lite av en gäspning. Seen it before liksom...

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-10-09 20:45:46

Vad synd på formulan! Tycker det ser fint ut jag :) Siri verkar inte så imponerad dock haha

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-10-09 22:11:30

Vad ovant det kändes med en sån totaldiss från din sida!! Färgen var väl rätt cool men formulan ser inte lika rolig ut...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-09 22:30:12

Meh! Jag tycker det ser helt fantastiskt ut! Trist med formulan dock, men jag kommer ändå att skaffa detta. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-10-10 06:54:39

Kerstin! Om man tittar noga ser man att det är ojämnt. Jag hatar sånt.



Cactus! Jag tyckte ojämnheten sabbade finishen på mig. På alla anda swatcher jag sett av det håller jag med dig, men på mig blev det inte så.



Zizzie! Formulan kanske inte är den värsta jag stött på men kombinationen av allt gjorde mig arg.



Åsa! Jag tror det faktum att jag inte fick det snyggt och jämnt på nageln är det som stör mig. Har liknanade lack från Zoya som jag älskar.



Emma! Jag har tyckt det är så vackert på alla bilder jag sett innan. Jag är besviken...



Sanna! Håller med om det, på alla swatcher har det sett fantastiskt ut...



Liza! Ser du inte hur ojämnt det är?



Annika! Jag ska fråga henne om hon ställer upp. Det är ju alla fall andra gången hon gäspar åt ett lack. :D



Evelina! Siri var allt annat än imponerad, men då är ju katter färgblinda också, så jag vet inte hur rättvisande hennes reaktioner är. ;D



Makeupoholic! Ja, jag brukar se något att älska i alla lack...



Nailtastic! Det har sett så fint ut på alla swatcher. Jag tror det funkar bättre för någon som kan hantera den breda OPI-borsten. Jag har nästan alltid stora problem med den.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 09:12:36

Det är ju inte ett fult lack, men det här lockar mig faktiskt inte alls. Tycker dock att du klär i det väldigt bra! Nästan lite ovant att se dig i sådana här lite mer.. klassiska färger. :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-10 11:11:14

jojo men iaf en snygg färg

tyckte om den

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 17:41:15

Chaosophia! Jag har rätt ofta rött faktiskt. Det är min favoritfärg näst efter grönt. På naglar alltså. Men man har ju så många lack att prova sig igenom så ibland hamnar rött i bakgrunden. Fast jag har rött idag. Bastille my Heart. :D



Liza! Ja, de flesta som skrivit om den gillar den. Den passade dock inte mig.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 18:51:51

Jo, jag vet att du har rött rätt ofta också, men just det här lacket ser lite för... mainstream ut? Om du förstår vad jag menar?



Bastille My Heart är lätt en av mina favoriter från OPI. :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 20:23:07

Chaosophia! Ja, jag förstår hur du menar. tror jag. :D

BMH är supervackert. Verkligen!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-10-10 23:01:17

Men va? Det där var väl inte alls fult? Det var ju jättefint! :o

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-11 06:11:44

Miss Pussy! Inget fel på färgen i flaskan men det blir inte fint på nageln när det inte ligger jämnt.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-10-11 18:46:08

Jao, det är en annan sak! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela