Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Vouge Vert

Publicerad 2011-10-20 16:52:00 i Naglar i grönt,

Om jag skulle rangordna den här kollektionen är Vogue Vert mitt andra eller tredje val. Faded Putty är nummer ett men det är hårt mellan Classic Camel och denna. Kanske vinner Vogue Vert. Det är en så skön, så harmonisk, nyans av grönt. Läkande att titta på. Det är verkligen ett underbart lack att måla med också. Hela den här kollektionen är fantastisk om man tänker på egenskaperna. 
Sval, mild och mjuk som en babyfilt är Vogue Vert. Den klär mig. Ni kommer alltså få ett litet bildspam. Förutom det kan jag säga att det är två lager av utmärkt krämlack i Nubars finaste formula. Det finns inget negativt att säga om det. Färgen är kanske en i raden av mintgröna men jag tycker nog att den har något speciellt. Sea foam green har jag hört den kallas, och det kanske den är. För mig är den en dammig mintgrön. Jag gillar att den är sval i tonen men inte blir blåaktig.



Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-20 17:27:54

Den här färgen var supersnygg!! Gillar den riktigt mycket :D

Postat av: Mona/Lacky Nails
Publicerad 2011-10-20 19:53:48

Denna sorts grön tycker jag också är så vilsam att se på. Som novalucol för själen.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-10-20 20:08:09

I löööve this one!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-20 21:09:19

Annie! Ja, den är vacker!



Mona! Ja, jag håller med!



Aila! Jag med!

Postat av: Karianne
Publicerad 2011-10-21 00:49:10

Den likte jeg! Støvete og fin i fargen! <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-21 06:05:33

Karianne! Det är supervackert! Jag vill redan ha det igen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-21 08:34:01

Den här måste jag i alla fall ha! Antagligen slutar det med att jag tar hem hela kollektionen ändå, på ett eller annat vis. :D



Färgen får mig att tänka på mosade ärter blandat med.. tja, gräddfil kanske. Eller grädde. Fast helt slätt förstås.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-21 09:55:25

Den där gillar jag! Babyfilt liksom. :) Underbar beskrivning.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-21 18:22:26

Chaosophia! Ja, det här är underbart och ja, u måste nog ha alla. De känns som dina färger.



Pamsan! Ja, helt klart babyfilt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela