Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Elegant Indigo

Publicerad 2011-10-23 09:07:00 i Naglar - duokromatiska,

Sista lacket ut i Nubars Polished Chic Collection. Det var sist ut att provas av mig också. I Polished Chic kollektionen sticker Elegant Indigo ut som en katt vid ett fågelbord. Resten av kollektionen bjuder på klassiska färger på krämlack, alla med en dämpad ton, och så den här duokroma nästansvarta med någon sorts microglitter. Okej, jag suger på att beskriva finisher, men ändå. Det är en massa små glitterkorn i en mörkblå bas. De små glitterkornen är duokroma i blått och lila.
Lacket är alltså duokromt. Inte enormt tydligt så för lacket är så pass mörkt att lite av skiftningen liksom äts upp av basfärgen. Det är lite tråkigt. Annars är de ett tjusigt lack. Det ni ser är två lager och jag har inga anmärkningar på vare sig formula eller torktid.



Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-23 10:06:16

Vackert! Denna och Edgy Umber är de jag gillar mest. Såklart:)

Postat av: Linda
Publicerad 2011-10-23 10:21:42

Den här åker upp och ner på önskelistan, efter dina bilder är den uppe igen :D

Postat av: Aila
Publicerad 2011-10-23 10:36:36

Oh my, så vackert - måste ha!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-23 12:08:06

Det var verkligen i min smak! Vackert!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-23 12:10:38

Ja den verkade ju väldigt malplacerad med de andra... Fast den första som jag tyckt känts lite mer unik.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 12:49:39

Emma! Ja, det är inte förvånande.



Linda! Jag är inte helt övertygad om att det är så lyckat. Jag gillar inte att det är så mörkt att det duokroma drunknar.



Aila! Haha, ja, så kan det vara.



Kerstin! Ja, det är fint, det är det.



Cactus! Jag tycker nästan tvårtom. Jag har inga riktga dupes till t.ex Vogue Vert eller Faded Putty men den här är ganska lik OPI Ink. Samma blå/lila duokrom och samma finkorninga glitter/grova skimmer. Ink är kankse ett snäpp ljusare men också det är för mörkt för att visa det duokroma på et toptimalt sätt.



Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-23 13:22:13

Jag är nog avigt inställd till cremelack på den punkten per definition :) Jag kan franka fram en dupe i samma nyans av ett cremelack, antingen med lack eller akrylfärg, så cremelack känns oftast inte unika för mig. Man köper det med bäst formula bara. Men glitterlack och duokromt kan jag inte fixa själv, så där finns det utrymme att köpa fler som är lika varandra :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 13:47:37

Cactus! Hm... Jag har aldrig frankat ett krämlack och med den logiken så skulle man ju aldrig köpa ett holo någonsin igen. Har du provat duokroma pigment i frankandet? Jag har inte riktigt fått kläm på det.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-23 17:55:29

Det ser superfint ut, men jag håller verkligen med om att det sticker ut som en udda fågel i den här kollektionen. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 18:57:09

Nailtastic! Det är snyggt men helt random i det här sammanhanget. :D

Postat av: feline
Publicerad 2011-10-24 10:26:36

Din beskrivning av detta lacks roll i kollektionen kanske också förklarar varför det är det enda lacket jag är intresserad av. :D mvh katt

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-24 16:51:27

Malplacerat som attan i den här kollektionen, men jag tycker det är så fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-24 18:03:01

Feline! Ja, det är nog så det är. :D



Chaosophia! Ja, jag förstår att det passar dig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela