Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Hera

Publicerad 2011-10-28 06:54:00 i Naglar - holografiska lack,

Det är holofredag idag som ni vet och då vet ni vad som väntar! Dags för ett inlägg med tusen bilder igen. Vad ska man göra när det är holo? Det går inte att nöja sig med tre-fyra stycken när man försöker fånga den skönhet som bor i ett hololack. Jag älskar holo! Intensiva hololack som det här är det bästa man kan ha på naglarna! Underbart! Sen är det ju inte de absolut bästa fotoförhållandena just nu eftersom himlen är jämngrå och det känns väldigt mörkt. Inget bra solljus alltså utan bilder med blixt till att börja med. Så här såg det ut på kvällen när jag målade på det. 
Med blixt alltså, ovan, och ni ser att det är ett tealblått lack eller tealgrönt kanske. Havsgrönt? Havsblått? Gah, jag vet inte... Men det är mycket mer grönt än vad jag hade trott. Och hade jag satt namnen på lacket hade det inte varit Hera som hade den här färgen utan Poseidon, men Poseidon är blekt himmelsblå... Hur som helst, en underbar färg. Djup. Stark. Intensiv. Som en kopp mörkrostat kaffe fast i lackform.

I mulet dagsljus, ovan, så ser ni färgen tydligt och anar den holografiska effekten. Den finns alltså även om man står på balkongen klockan fyra medan regnet faller utanför. Bra, va!
I dagsljus men med blixt då? Ja, samma regniga himmel, samma balkong, men blixen fick vara med och då syn det tydligt hur holografiskt det är. Det syn även så fort man har elektriskt ljus. Det är et oerhört holografiskt lack, helt enkelt. Jag tog en massa bilder med blixt på balkongen som ni ser nedan. Men innan ni ser dem ska jag säga att det är två lager, OPI NNS som bas och SV som topplack. Fungerar perfekt. Penseln är platt och kort men inte svår att bemästra. Nu, varsågoda, bilder:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-28 07:11:49

Det är alldeles fantastiskt vackert verkligen! Men det kan omöjligt vara likadant som ursprungshera. Spelar kanske mindre roll eftersom det har ser finare ut men det kan ju ändå vara bra att ha i bakhuvudet att man inte kan vara säker på vad man får förrän man har lacket i sin hand, eller ännu hellre på nageln...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-28 07:59:01

Underbart vacker färg!! Jag känner mig helt förälskad i den!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-28 07:59:34

Alldeles underbart! Rakt in på måste-ha-listan!



Kul att du är med i holofredagen :) Jag hann inte fotografera igår, så det blir inte inlägg hos mig förrän efter jobbet.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-28 08:44:32

Jag svimmar! Vilka bilder att börja fredagsmorgonen med. :) Ett otroligt lack. Älskar verkligen basfärgen i detta. Jag lackade med holo igår men jag orkade inte föra över bilder och greja sent på kvällen så det får komma en annan dag. Får bli en krämfredag på min blogg istället. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-28 09:27:24

Basfärgen i detta lack ser verkligen grym ut. Så fin!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-28 14:16:15

Det här måste jag bara ha! Ursnyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-28 20:19:37

wow vilken holoeffekt. grymt snyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-10-29 11:58:39

Är det grönt? Är det blått? Jag vet inte. Är det fab? Absolut!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-10-29 14:00:29

Teal? Ja takk! Holo? Ja takk! Teal holo? fainting.



Hvor har du fått kjøpt dette merket?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-29 20:06:20

Emma! Hololack är onekligen ett lotteri...



Annie! Jag med!



Kerstin! Ja, du anar inte vad fint det är! Du måste testa Hits!



Pamsan! Alla dagar kan vara holodagar så jag ser fram emot en hos dig inom en snar framtid!



Chaosophia! Ja, det är en underbar tealnyans som påminner en hel del om pigmentet från MAC faktiskt. Det kom jag på nu. Jag vill franka med MAC-pigmenten men har ingen vettig bas att hälla dem i.



Cactus! Ja, du kommer älska det!



Sanna! Det är fantastiskt!



Kajalen! Håller med! :D



Insouciant! Det är inköpt från www.shop.llarowe.com och det är en webshop jag varmt rekomenderar!

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-31 21:37:21

Vilken galet snygg färg!!! Jag tror jag dör lite här uppe i norrland...

Postat av: Christel
Publicerad 2011-11-11 17:01:03

Älskar denna och väntar ivrigt på leverans från Llarowe. Förmodar att den är påfågelsgrön/blå därför att påfågeln var Heras symbol och heliga fågel i den grekiska mytologin. Hera-templen var fyllda av påfåglar... En av de mer logiska färg-namnkombinationerna alltså:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela