Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Ares

Publicerad 2011-10-15 17:19:00 i Naglar - holografiska lack,

Ares är det röda lacket i Hits kollektion No Olimpo. Ett klarrött lack med god holografisk effekt. Ni ser det här på bilder tagna med blixt. Tjusigt, eller hur!
Det är tre lager av lacket över OPI NNS, ingen Aqua Fix den här gången. Ville se om det behövdes eller om lacket är mer lättapplicerat än Nfu Oh t.ex. Självklart är det det. Jag har bara problem med Nfu Oh lacken vad gäller egenskaper bland alla mina holografiska lack, och jag har mååååååånga holografiska lack.
Här är de två första bilderna av de klickbara tagna med blixt och de två nästföljande tagna i morgonsol. Bilderna nedan är alla tagna i morgonsol. Ni ser att det fortfarande har en tydlig regnbåge även om min kamera tappar den lite  eftersom bottenfärgen är ljusare än hos Zeus. Zeus är nog också en aningens mer holo, tror jag. Det är dock tillräckligt med effekt för att jag ska tycka att Ares är väl värd pengarna. Det är verkligen tjusigt med röda hololack och den här är signalröd. Finns att köpa från Llarowe där man också kan snappa åt sig Glitter Gal och Ozotics. ;D




Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-15 17:46:39

Det ser alldeles gudomligt ut. och det är ju passande:) Jag längtar verkligen efter min flaska. Kul att dessa holos levererar, då är de fan värda det höga milliliterpriset...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-15 19:38:27

Fiiiint!

Jag har nog haft mest problem med kala fläckar med MUS hololack, i övrigt brukar de flesta uppföra sig

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-15 20:40:04

Underbart fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-15 20:57:08

Emma! Det är värt priset, det är det!



Cactus! Jaså? För mig är Nfu Oh de besvärliga men MUS sköter sig fint.



Kerstin! Ja, det är det!

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-15 22:53:35

Jag undrar om du kunde göra en jämförelse mellan lite röda holos? Har för mig att du har några? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-16 09:14:48

Andrea! Jag skulle kunna göra det men just nu känner jag inte att jag kommer ta tid till det. Vill prova igenom alla oprovade Hits och även ta bilder på annat som är otestat här hemma. Om jag hade hunnit få min swatchsicles hade jag gjort det, men jag har inget sånt hemma sedan jag kastade alla mina nagelhjul. Vänta ett par veckor, tills jag fått de nybeställda "nagelstickorna" så kommer det säkert en jämförelse.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-16 16:36:54

Vad är det för nagelstickor du pratar om? Jag funderar på att swatcha upp alla lack jag har, men är inte riktigt säker på hur jag ska göra än. Känns dessutom som världens projekt, så det lär väl dröja ett tag innan jag får det gjort...



Väldigt fint rött holo! Älskar rött holo! Och på lite skoj sådär gick jag in till den där webshopen härom dagen och plockade ner allt intressant i varukorgen. Priset var inte direkt skoj, så jag fick stänga ner tabben och försöka glömma bort stället. Har INTE råd att skaffa några sådana här dyrgripar nu!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-16 18:39:15

Chaosophia! Solveig och Gabriella har gjort egna stickor för att swatcha, länk här: http://nailspotting.blogspot.com/2011/08/ocd-who-me.html

Jag köpte något färdigt system med lösa plaststickor med en nagel på varje. Köpte 150 vita och 100 ofärgade. Tänkte inte ge mig på att swatcha hela samlingen men hololacken alla fall och så kanske använda dem om man vill jämföra flera liknande lack. Jag hatar nagelhjulen nämligen för jag får dem alltid i fel ordning. Färgerna alltså. Vill kunna flytta runt dem, liksom.



Älskar också rött holo och förstår precis vad du menar. Det var inte billigt att köpa hela den här kollektionen men nu gjorde jag det. Inga matpengar kvar... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-16 23:02:39

Jo, deras poster har jag sett! Jag tänkte mest om du visste något bra ställe att hitta färdiga pinnar på, så jag slipper beställa nagelhjul (jag försökte med sådana en gång 2007 eller så, men blev arg för att färgerna hamnade fel. Förstår preciiiis vad du menar!) och hitta pinnar att klistra på. Jag är lat, du vet? ;D



Och det gäller ju helt klart att prioritera, haha! Ska bara hitta någon klänning som duger att ha på ett bröllop, sen så ska jag väl kunna fixa kanske en liten del av ordern iaf.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-16 23:26:23

Chaosophia! Jag beställde från en eBaysäljare som heter Lily Yang. Lilyyangstore, tror jag. Orkar inte länka nu, jag är lite lat. Jag vet inte om de är bra eller inte för jag beställde nyss, men jag hoppas de kommer funka. Det är skaft och nagel i ett. Fri frakt också. Helt okej priser.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-17 15:51:19

Tack för tipset! Och det är verkligen inget fel på ditt minne, för jag hittade rätt direkt. :D



Såg faktiskt väldigt smidigt ut. Lite dyrare än de som man måste limma ihop själv förstås, men mycket smidigare. Tål helt klart att funderas på!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela