Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Claires Mood Happy/Earthy

Publicerad 2011-10-25 17:39:00 i Naglar - färgskiftande,

Jag har fått det här lacket av alltid lika fina och generösa Alizarine-Feline. Det är ett lack som väcker mycket uppmärksamhet och som genererade många komplimanger. Det växlar färg beroende på värme, som ni ser på tipparna. I kyla blir det illande neongrönt. I vanlig inomhustemperatur blir det limegrönt med mörkare gröna tippar. Här är men helt beroende av hur lång nagel man har. Ni kan alltså se exakt hur långa mina naglar är på varje finger. Ojämna? Jovars, aningens.
Det är ett skirt lack med tunn, vattning konsistens. Det här är fem eller sex lager lack och det bubblade sig tyvärr en hel del på vissa naglar. Värt det ändå för det var himla roligt att ha på. Visst är det en häftig effekt!



Kommentarer

Postat av: Mona/Lacky Nails
Publicerad 2011-10-25 18:36:39

Det här fick jag hem för ett tag sen, men det växlar inte färg på mig! Hur snabba var växlingarna för dig?

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-10-25 18:45:33

Åh jag älskar Claires Mood polishes. Jag har en hel bunt, men min vana trogen har jag bara testat ett beige-grått creme och ett ljusrosa shimmer. Jag har blivit så van vid att använda work safe-färger så jag gör det när jag är ledig också. Supersnyggt grönt i alla fall. Måste testa mitt :-)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-25 19:08:40

Jag tycker idén med sånna här effektlack är galet roligt! Tyvärr har jag inga själv, det är väldigt synd. Det här var jättesnyggt! Bra kombination med grönt och mer grönt :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-25 19:16:43

Verkligen en kul effekt, men jag skulle nog ändå inte orka lacka 5-6 lager tyvärr.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-10-25 19:51:09

Men geezus vad läckert! Vill-ha-listan börjar bli lång nu.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-25 19:56:05

Häftigt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-25 21:21:35

Mona! På mig växlar det omedelbart. Det ser ut så här hela tiden när jag är inomhus men går jag ut blir naglarna illgröna. Effekten är väldigt tydlig!



Polish Pig! Ja, testa! Jag har bara ett, det här, men det gav mersmak!



Cactus! Ja, det är sköna färger och dessutom funkar det så bra!



Nailtastic! Det är väldigt tunt och torkar rätt fort i början. sista lagren gjorde jag för tjocka, det var då det bubblade...



Mrs Data! Ja, det är samma för mig. Finns alltid så många fina lack.



Kerstin! Det är det!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-10-25 22:04:48

Men det var ju bara för häftigt. Och här har jag gått och försökt intala mig att det är bättre att lägga sina pengar på tyger än på lack....Men det här måste jag bara googla på och alldeles förmodligen inköpa :-)

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-25 22:45:13

Såå himla läckert!! Ett par Moodslack får gärna flytta hem till mig framöver.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-10-25 23:06:23

Kjempekul! Jeg må også skaffe meg noen Moods-lakker. :D

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-10-25 23:15:59

tjoho vad jag vill ha!!! Om inte för den sköna gröna färgen så för att det är hur coolt som helst med skiftande lack. Får lite samma känsla som av målarpytsen med schackfärg i nissarnas julafton=) Vad får man tag på detta märke?

Postat av: feline
Publicerad 2011-10-26 09:28:57

Aww, kul att du gillade det, trots att det är så satans skirt. :) Alla Claire's Mood-lacker är tyvärr likadana avd gäller detta, helt hopplös formula såtillvida, men ibland är det värt det pga KUL! :D Och med vissa räcker det med 3-4 lager... Haha.

Postat av: feline
Publicerad 2011-10-26 09:30:36

Aww, kul att du gillade det, trots att det är så satans skirt. :) Alla Claire's Mood-lacker är tyvärr likadana avd gäller detta, helt hopplös formula såtillvida, men ibland är det värt det pga KUL! :D Och med vissa räcker det med 3-4 lager... Haha.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-26 12:13:47

Men vad kul! Och vad fränt! Jag har sett några Mood-lack från Claire's förut, men aldrig så här tydlig effekt! Jag vill haaaaaa!!!!1

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-26 18:29:18

Wolfie! Lack är alltid värda att köpa! :D



Annika! Det förstår jag!



Solveig! Ja, de är roliga!



Angelica! Ingen aning. Jag fick det av Feline. Kanske eBay?



Feline! Älskar det! Okej, det tog tusen lager och det bubblade, men det är verkligen kul!



Chaosophia! Ja, jag trodde inte det skulle bli så tydligt men den är verkligen det. Överraskande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-26 20:54:43

Det ser fantastiskt coolt och kul ut. Och lite fult med:)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-26 22:39:34

Oh vad coolt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-27 09:17:48

Vilken kul effekt, speciellt denna som blir så uppenbar! Jag gillar :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-27 16:33:12

Emma! Hahaha, ja kanske det.



Annie! Håller med!



Honi! Ja, jag gillar också!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-28 09:32:14

Vad glad jag blir av dessa bilder! Det är sanslöst vad det där lacket ser roligt ut!

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-11-03 01:39:08

Åh jag har gått och funderat på att köpa något av Claires Mood lack. Men senast jag kollade tror jag det stod att de inte skeppar lack till Sverige ifrån Claries hemsida, så vet inte vart jag ska få tag på dem. Något tips? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-03 09:10:32

Chaosophia! Det gör det verkligen!



Carro! Ingen aning. Jag fick mitt i present.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela