Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Models Own Purple Blue

Publicerad 2011-11-13 13:52:00 i Naglar - duokromatiska,

Purple Blue är en för mig oväntad favorit i Beetle Juice-kollektionen. Jag trodde först och främt den skulle vara mer lik Galaxy Girl från Orly, något som inte alls stämmer. Purple Blue är mycket mer rosalila och har dessutom gyllene eller kopparliknande inslag. Och blått så klart, men mindre blått än jag väntat mig. Det här är sant multikromt med minst fyra, fem nyanser som spelar över nageln. Blått, mörklila, brunt, plommonlila, rosalila, koppar och guld. Minst. Fantastiskt!
Här ser ni de bruna, lila och blå nyanserna rätt bra. Nedan ser ni det blå skimret på ett lite annorlunda sätt. Det är otroligt hur lacket byter egenskaper efter ljuset och vinkeln! Oerhört roligt!
Vad säger ni? Är det inte fint! Tre lager av lacket, som vanligt två tunnare och ett flödigt. Inga konstigheter. Jag gillade verkligen det här oväntat mycket och hela den här kollektionen har verkligen varit bra, enligt mig. Snygga lack som visserligen har nära släktingar, färgmässigt, i min samling men inte så att det känns som att jag köpt samma lack igen, bara i ny flaska.



Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-13 14:07:44

Jag blev faktiskt rätt så besviken på det här, det var inte alls lika fint som jag trodde, för mörkt och för lite blått :/

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-11-13 15:08:44

Kul att få veta att det inte är så likt Galaxy Girl som jag också trodde!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-13 16:42:28

Så vackert!! Tänkt också att det skulle vaa lite likt galaxy girl..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-13 18:53:27

Cactus! Mörkt? Jag tycker inte alls det är mörkt.



Andrea! Ja, det är stor skillnad.



Annie! Ja, man misstänker ju det med ett sådant namn, men de var helt olika.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-13 19:35:09

Jätteläckert ju!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-13 21:03:47

Aila! Det är fantastiskt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-13 23:07:41

Hmm..... Okej, jag är inte övertygad om denna. Det är fortfarande något med den här typen av lila (en kall lilabrun eller något... stört) som jag inte kommer överens med helt och hållet. Superfint när det skiftar i en massa olika färger förstås, men med min tur kommer jag säkert bara se den tråkiga färgen på mina naglar jämt. Fast jag vill ha det ändå! Måste ju testa. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-14 06:00:56

Chaosophia! Aha, du gillar inte den lite leveraktiga tonen. Det gör egentligen inte jag heller men här är den inte så tung eftersom man har de andra tonerna i det också. Kanhända kommer du inte gilla den. Du borde provat den när du var hos mig. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-14 19:18:32

Det är många lack jag borde ha testat hemma hos dig...!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-14 19:37:56

Chaosophia! Nästa gång! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela