Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Models Own Emerald Black

Publicerad 2011-11-10 15:45:55 i Naglar - duokromatiska,

Första swatchen ut av Models Own Beetle Juice är den minst intressanta, Emerald Black. Den är inte så tydligt duokrom, mer ett svart lack med tealblått skimmer som lyser upp i solen men annars knappt syns. Formulan är aningens rinnig men lacket är väldigt pigmenterat. Jag tycker det är vackert men det är inte i närheten av de andra fyra. Jag har swatchat alla idag så de kommer dyka upp på bloggen vartefter jag gör i ordning inläggen. Säg till om något av dem känns viktigare att se än de andra. Och håll koll på när kollektionen kommer in igen och beställ bums för det är väldigt, väldigt fina lack. Oerhört vackra!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-10 15:58:00

Wow vad fint!!

Postat av: feline
Publicerad 2011-11-10 15:58:00

Men hur ser det ut i SKUGGAN?! mvh min flaska står i Nacka

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-10 16:17:28

Den känns inte som ett måste men jag kommer säkert beställa den ändå för att ha en komplett kollektion. Åh, hoppas de kommer in snart igen.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 16:20:38

Kerstin! Ja, helt okej.



Feline! Svart. Det ser ut som ett svart lack i skuggan. Helt ointressant att fota.



Pamsan! Ja, det är inte det mest spännande av dem men helt klart värt att ha för att ha ett komplett set.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-10 16:40:38

det var inte mycket till duokrom effekt! Tur att det är turkost iaf, det går sällan fel :)

Postat av: feline
Publicerad 2011-11-10 16:55:00

:(

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-10 17:08:12

Det här ser ut att vara ganska likt China Glaze Blk-Bila-Bong (?). Ser fram emot att se resten. Och jag kan säga att jag hänger på reload-knappen för jag vill sååå gärna ha hela kitet! :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 17:17:51

Cactus! Det är svårt att göra en duokrom med svart bas tror jag.



Feline! Du kanske ser det bättre än jag.



Makeupoholic! Jag skulle säga inte så lika. Här är en jämförelse mellan Blk Bila Bong och Barielle Blackened Bleu som kanske kan vara till hjälp: http://sminkan.blogg.se/2010/may/jamforelse-mellan-blackened-bleu-och-blk-bila.html

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-10 18:15:51

Kanske lacket jag hade hoppats på mest, men som sett minst intressant ut hittills. Fast visst är det ett fint lack ändå!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 19:06:17

Chaosophia! Det är rätt trist egentligen. Förutom i solen då...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela