Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt holo-topcoat med Spectraflair

Publicerad 2011-11-25 06:04:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Idag är det sista blå dagen, tror jag, och dessutom holofredag. Ni kanske var oroliga att jag inte skulle ha något blått holografiskt lack i arkivet? Det hade jag. Eller, har om man ska vara petig för ett gammalt inlägg om OPI DS Sapphire ligger och väntar på om det ska få se dagens ljus trots att jag är missnöjd med bilderna. Hur som helst, det här är lite fusk om man ska vara petig för det vi tittar på är ju egentligen inte blått utan bara holografiskt, men det har ju en blå bas åtminstone. Tycker vi kan räkna det. 
Mitt topcoat/effektlack med Spectraflair över ett blått lack alltså. Så himla fint! Det ska fixas med lite till, det är aningens svårt att få jämnt och aningens för grått i och med att det är lite för mycket pigment i mängden lack. Jag tror det blir enklare att använda om det blir lite mindre "tätt", men regnbågarna kanske inte blir lika starka och det är ju regnbågar man vill ha... Visst är det tjusigt!
Vad säger du Emma? Vill du att jag skakar ihop en flaska till dig med eller föredrar du Hits Hefesto eller Hits Artemis? Jag kanske ska göra en jämförelse mellan dem och kanske med ChG Wireless också. Tänk om man hade mer tid i ljuset vad många inlägg man skulle kunna göra. Så lite tid, så många lack att fota och så många inlägg att skriva alltså.
Överlacket är gjort med några knivsuddar spectraflair i ofärgat lack från Depend. Pigmentet sjunker eftersom jag inte har någon suspension base men det är förhållandevis enkelt att skaka ihop igen med några stålkulor i flaskan. Bilderna är tagna  i solsken på balkongen för en månad eller två sedan. Jag har inte sett min balkong i dagsljus på flera dagar. Jag älskar november, det är min favoritmånad på året, men jag gillar inte att jag aldrig är hemma när det är dag. Det är begränsande för en nagellacksbloggare...



Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela