Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella All Hallow's Eve

Publicerad 2011-11-28 05:57:00 i Naglar i grönt,

Många verkar sugna på fortsatta temaveckor. Jag känner att en till kan vara på sin plats eftersom jag inte hinner fota något i veckorna, dagsljuset ni vet, och något jag har i överflöd i mitt arkiv är manikyrer i grönt. Mitt allra äldsta arkivinlägg, från 2008, är faktikt ett nagellack i grönt. Som ni vet är grönt en färg som jag samlat på mig mycket av eftersom det är en av mina favoritfärger på nagellack. Grönt, rött, vampigt och blått är något speciellt.
Det blir alltå några dagar av sköna gröna lack. Jag börjar med en riktig juvel i samlingen, Lynnderellas All Hallow's Eve.
Jag har sett på andra bloggar att det varit lite trixigt att hitta en bra färg att lägga det här lacket över och visst går det att bygga det till opacitet på egen hand men då vill inte jag vara med när det ska tas bort sen. Det här är hard core glitter. Jag valde att lägga ett lager av All Hallow's Eve över Emerald Fitzgerald. En helt okej kombination faktiskt. Jag var lite ängslig att det skulle bli för blått med EF mot de chartreusefärgade glittren men det funkar oväntat bra eftersom glittren även är smaragdfärgade, svarta och säkert har andra gröna nyanser också. 
Först gjorde jag en omvänd halvnagel, alltså med glitter vid nagelbasen som tunnades ut och inte nådde tippen. Det var riktigt snyggt. Sen tänkte jag att jag skulle täcka nageln med glitter eftersom jag skulle fota. Det blev mindre snyggt. Hur som helst så är det ett vackert glitter men det kräver en lätt hand när man applicerar för att man ska få bra spridning på det. Det är olika storlekar, form och färg på glittren så det kan blir buckligt och spretigt om man inte är försiktig.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-28 06:28:40

Underbart glitter! Och vilken härlig temavecka vi har att se fram emot :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-28 08:47:58

Häftigt! Har av någon anledning inte riktigt fallit för Lynnderella-lacken men de är kul att titta på hos andra. :) Jag hänger på gröna veckan då. Jag hoppades att du skulle välja en grön temavecka eftersom jag har en hel del gröna lack som behöver se dagens ljus. :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-28 11:10:25

Ser ut som skog på naglarna, mysigt :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-28 11:20:07

Magiskt vackert!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-28 13:45:48

Å, jag gillar temaveckor. Tror dock att jag må hoppa den här :( Har inget grönt i arkivet och inte hinner jag göra nått heller. Tror jag iaf, kanske blir nått litet inlägg

Postat av: Julia
Publicerad 2011-11-28 15:45:36

Grönt är skönt!

Du har ju gjort många vackra holografiska frankenlack, men finns det någon gul? Jag har letat i arkiv överallt, men hittar inget holografiskt gult lack! Om det finns får du gärna visa det igen :)

/Julia

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-28 17:38:45

Grönt piggar upp mig nu när det är så mörkt ute, bra färg - like it!

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-11-28 18:45:31

Jag är JÄTTESUGEN på Lynnderella! Urtjusigt! Får se om jag lyckas skaka fram något grönt ur arkivet denna veckan :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 19:30:41

Kerstin! Ja, det blir några roliga dagar!



Pamsan! Grönt är verkligen en härlig färg! Ser fram emot dina inlägg!



Cactus! Ja, det är väldigt fint.



Nailtastic! Ja, det är lite magiskt. :D



Kajalen! Nej, man kan ju inte vara med på allt alltid, men om du fixar något så är det alltid kul!



Julia! Jag vet inget "linear" holo i gult men det finns gultonade (guldgula) som GR8 och It's my Turn från ChG och flera med prismatiskt glitter.



Aila! Ja, det är alltid fint med grönt!



Evelina! Ja, jag ser fram emot allt du skakar fram, grönt eller inte!

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-11-28 20:53:12

Vilken rolig temavecka, grönt är nog min absoluta favoritfärg på nagellack. Härligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 22:11:17

Carro! Ja, grönt är underbart!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-28 22:47:00

Kolla, jag lyckades ju också få med ett grönt inlägg idag! Heja mig. ;D Ska försöka fixa inlägg med fler ovisade gröningar nu i veckan också, så kanske det räknas som om jag också hakat på temaveckan? :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-29 05:50:45

Chaosophia! JA, vad roligt! Jag ser fram emot en massa grönt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela