Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holofredag – Madeleine

Publicerad 2011-11-18 23:17:56 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Ett sent holofredaginlägg från mig, varför bryta en fin tradition? Efter det hemska YSL-lacket jag visade innan känner jag ett starkt behov av att visa er något vackert. Madeleine faller verkligen under den definitionen, det är ett fantastiskt lack! Hudfärgat holo låter kanske inte så upphetsande, men det är precis vad Madeleine är och akta er, hon är het! Två lager täcker och regnbågarna är otroliga, slår allt jag sett i holoväg. Tyvärr är det som med de flesta andra fantastiska hololack, allt bra har ett slut och således säljs superholo-Madeleine numera bara på Make Up Store butiker som inte har så stor omsättning. Jag har sett många flaskor som ser mer ut som oboy med hologlitter, så vansinnigt synd, för de här versionen är så vacker! Hittar ni den så köp, det är mitt råd till er. Och kolla vad lacket har för batch, min är 601, det är en bra batch...

Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-11-19 00:24:17

WOW. This is so, so gorgeous - what a strong holo!

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-11-19 02:33:17

Wow det är ju bara så vackert!



TACK för infon om olika versioner, hade ingen aning om detta och har inte alls stressat för att hitta det eftersom jag trodde att det alltid säljs.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-19 10:23:51

Wow! Helt fantastiska regnbågar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-19 11:57:56

Nicole: It really is! Oh yes, the holo effect is amazing here!



Andrea: Ja det är det faktiskt. Ja du, det låter som jag i ett nötskal. Har fått panikleta efter dessa på sistone men när jag får Britta i julklapp av Sminkan så har jag alla:)



kerstin: Det är grymt, vet inget hololack som ger sån kraftig effekt. Dessutom ger det "fullt utslag" i elektriskt ljus...

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-11-19 15:28:26

Vilket underbart lack! Tänk om man kunde hitta den versionen i någon butik.

Måste bara fråga vad du menar med att lacket har batch?

Postat av: Nails By Desiré
Publicerad 2011-11-19 16:30:45

Wow detta är verkligen super fint!!!! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-19 17:38:58

Carro Naglar: Det är så fint! Ja hittar du den rätta versionen så ska du köpa direkt! Sen finns det klara skillnader mellan de som är mindre holografiska med, de Sminkan har är ju också fina, men vissa verkar nästan helt sakna holoeffekten. Ja du, batch är väl ett slags tillverkningsnummer. Typ som numret på vilket hopkok. Lack som har samma batch bör väl alltså vara tillverkade i samma tillverkning och se likadana ut... Kan innebära ytterligare ngt, men ungefär så har jag fattat det:)



Nails By Desiré: Ja det har du rätt i:) Så in i hoppsan fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-20 11:03:06

Haha, den där Oboy-beskrivningen låter faktiskt ruskigt hemsk! Men rolig. Fast mindre rolig om det innebär att Madeleine inte går att få tag på längre, som hon ska se ut. Buuuuuuuuu för det!

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-11-20 16:55:26

Emma P: Okej, då är det väl bara att ge sig ut och leta efter 601 eller liknande på flaskorna med Madeleine ;)

Postat av: Ia
Publicerad 2011-11-23 15:06:37

Nu har jag ingen aning om vilken batch jag fick, men jag blev såå besviken när jag köpte lacket för några år sen. Det tar säkert 14 minuter efter att allt torkat klart - sen har det börjat lossna. Och skavas av. Det verkar som jag fått ett måndagsex, för jag har inte hört om detta från någon annan.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela