Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Blue Wave

Publicerad 2011-11-21 18:00:00 i Naglar i blått,


Mer blått, från i somras. Det gjorde inte succé heller om jag ska vara ärlig. Blue Wave är ett lack som verkar väldigt skirt. Jag valde att använda det för layering ovanpå Orly Royal Navy istället för att kämpa med att lägga en massa lager. Det blir ju en mörkare grundfärg, som ni ser, men det en spännande extra dimention till det turkosa glittret i Royal Navy. Annars är det inte så mycket att säga om det. Jag är inte säker på att jag tycker det är värt pengarna men jag planerar att använda det för frankenexperiment. Vi får se.
Och ni om vill vara med på temaveckan kan väl slänga in lite länkar under veckan. Det blev så förvirrat på vampiga veckan och det är ju kul om man samlar inläggen, kanske på fredagen, så man kan hitta allas enkelt. Om det handlar om en utdragen period som en vecka kommer jag annars tappa bort en massa fint. Så, länka in så länkar jag ut sen! :D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-21 19:46:53

Den här såg ju fin ut på dig! Jag som inte var ett dugg nöjd med den där lilla serien lack från HM..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-21 21:55:43

Chaosophia! Provat det i en layering? Jag skulle inte orka bry mig om att använda det ensamt eftersom färgen är rätt ointressant...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-22 08:16:39

Japp, fast bara på en tumnagel. Jag ogillade det så pass mycket att jag bestämde mig för att göra något helt annat istället...

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-11-22 08:19:27

Jag HATADE Blue wave. Passionerat. Minns att jag målade på 5 lager, hade galet mycket VNL och skiten torkade aldrig. Kanske testar layering någon gång, men troligast får det stå och skämmas i blå lådan.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-22 16:32:09

Chaosophia! Det är verkligen fult...



MrsData! Hahaha! Ja, det är ett skitlack. Det unkar så här men inte annars.

Postat av: Maria
Publicerad 2011-11-23 09:44:29

Om det går bra med också gamla swatch-inlägg så finns lite blåa toner under dessa länkar :) :



http://marvelicious.blogg.se/2010/july/light-blue-holo.html#comment



http://marvelicious.blogg.se/2010/march/blue-monday.html#comment



http://marvelicious.blogg.se/2010/december/crystal.html#comment


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela