Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guppy # 13

Publicerad 2011-11-09 19:49:04 i Naglar i blått,

Dags att visa ett enastående vackert blått nagellack som just exakt nu pryder mina naglar. Det är Guppy #13 med Sanding Fruit Extract. Någon som vet vad sanding fruit är? Alla fall, det är ett glitterlack som torkar matt, man kan gissa det av flaskan, men jag vill inte ha matta naglar så jag har här ett lager Seche Vite. Med överlak blir det en fantastiskt sprakande blå som verkligen syns. Underbart, till och med en gråmulen dag som idag.

Första gången jag såg lacket, och jag kan säga att det tog precis 20 sekunder att köpa det från eBay, var på suveräna Noelies naglar. Hon kan få blått att se ut som ren poesi och hon är skyldig till många glittrande och blå inköp senaste tiden. Jag rekomenderar verkligen ett besök på hennes blogg om man vill blir frestad av både bra bilder och vackra lack.
Efter att ha sett bilder på det i dagsljus får ni en bild tagen under mitt OTT-lysrör. Jag ville visa lite mer av hur gnistrigt det är. När jag hasade ner till Ica så var jag tvungen att hålla händerna framför näsan och bara njuta av hur vackert det blixtrade och glimmade i nagellacket. Ingen sol ute heller, bara tänk hur det skulle vara i sol!
Nedan kan ni se två klickbara bilder tagna i mulet dagsljus klockan fyra på eftermiddagen och så två tagna med OTT-ljus. Sista stora bilden är också tagen utomhus i dagljus. På alla bilderna är det två lager av lacket och ett lager Seche Vite. Man kan köpa Gyppylacken billigt från eBay, jag köpte från säljaren tomjerry1981 som även har fri frakt. Lacken kostar $3.55 styck och finns i sjutton olika färger.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-09 21:24:52

Så vackert!!! Jag har ingen aning om vad sanding fruit är, kan det vara en dålig översättning från något annat språk..?

Postat av: Frk.Fargerik
Publicerad 2011-11-09 23:17:26

Helt nydelig farge! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-10 07:57:35

Mycket snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 08:08:43

Annie! Jag vet inte, men det är spännande! Det doftar lite speciellt, parfymerat, så jag antar att det är sanding fruiten. :D



FrkFargerik! JA, den är vacker!



Kerstin! Den är ljuvlig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-10 09:59:26

Det här lacket är helt klart finare blankt än matt! Och du, vad står OTT för? Lampbilderna ser superba ut även dem!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-11-10 13:59:28

Jättefin blå färg! Blev genast nyfiken och gick in på eBay, men hittade lacket under namnet CUDDV. Klickade hem#16 direkt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 14:48:34

Chaosophia! Ja, matt är det rätt trist men med överlack - PAM! Snyggt!

OTT är min lysrörsbelysning i golvlampan vid min lilla "lackstation".



Brillian Nail! Ja, det är samma säljare, han stavar fel. Han packar rätt dåligt också. Men lacken är billiga och fina!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-10 18:31:49

AAAaahh vad fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 19:06:42

Sanna! JA! Det är det! Och så billigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela