Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitternaglar med ibd Mystical Sea

Publicerad 2011-11-30 19:41:00 i NailArt,

Dags för ännu ett lite nailartigt inlägg den här gröna veckan. Jag gillar det här riktigt mycket faktiskt och planerar att prova samma sak snart igen. Det är en oerhört läcker effekt men jag ska vara ärlig, jag hade glitter överallt efter att jag gjort den här manikyren.
Det är ett glitter, Mytical Sea, från ibd. I botten är det såklart ett nagellack, ett vanligt mörkgrönt skimmerlack, och innan det hade torkat doppade jag helt enkelt naglarna i glitter. Först doppade jag den fria kanten och sedan lade jag ner naglarnas övre hälft i glittret. Därefter drog jag ut glittret med fingertoppen över nageln så de blev slätt men sparade tipparna som den frostade kanten på ett Margarita glas.
Miljarder bilder, jag vet. Jag blev bara så oerhört förtjust! Visst är det läckert! Jag gillar den liksom sockrade kanten och sen den duokroma effekten som uppstår på nageln. Verkligen fint! Idén att prova det här glittret kom från Kris på My Lucid Bubble. Hon hade det på hela nageln och det var himla tjusigt det med!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-30 20:39:01

Åh så fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-30 20:55:14

Vad häftigt det blev!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-30 21:15:02

Supersnyggt!

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2011-11-30 21:42:59

Åh, helt perfekta naglar för jul och nyår! Så vackert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-30 21:53:39

Jag älskar det! Supersnyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-01 06:38:37

Kerstin! Det ble det verkligen!



Annie! Ja, jag är väldigt nöjd!



Cactus! Ja, det tycker jag.



Gråpyre! Ja, verkligen perfekt för helgdagarna!



Sanna! Jag älskar det också!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-01 17:15:33

Skitläckert!!! Jag tänkte faktiskt på att göra något liknande någon gång när jag såg ett skitläckert glitter på Panduro eller var det nu var, men det var världens största paket och kostade mer än vad jag önskade, så jag hoppade över det..



Kul att se att det funkade iaf, och att det blev så här snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-01 18:45:42

Chaosophia! Det blev himla bra, tycker jag. Jag ville köpa typ hundra olika glitter efter det här och ha glitternaglar i hundra olika färger.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela