Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Glittering Garland

Publicerad 2011-11-28 19:25:00 i Naglar i grönt,

Dags för lite jullack. Vackert mörkgrönt lack med ljusare grönt glitter i, kan det bli bättre. Ja, faktiskt, det kan vara så fint som Emerald Sparkle och riktigt så tjusigt är inte det här. Det är dock himla fint och jag är glad att China Glaze skapat ännu ett av dessa fina gröna glitterlack. Ni ser två lager av lacket som är enkelt att måla med och som ar bra egenskaper överlag. Jag gillar det. Det petar, som sagt, inte ES från tronen men det är fint ändå. 
Vad tycker ni om gröna glitterlack? Jag tycker de är härliga året om! Det här är dessutom en grön i min smak, mörk och härlig. Det ljusa, lite mer gultonade glittret syns bra mot basfärgen. Det glittrar dock inte så mycket som jag hade förväntat mig. Det borde kunna vara ännu me sparkly liksom. Jag fotade ändå både i sol och skugga...

Detalj
I skugga
I solsken
I skugga igen.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-28 19:59:28

Jättefint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 22:10:35

Kerstin! ja, det är trevligt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-28 22:43:02

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut på dina bilder! Det ser faktiskt riktigt fint ut i min flaska också, och jag har rätt höga förväntningar på det. Tänkte lacka med det här om veckan, men jag råkade greppa Emerald Sparkle istället, haha! Och jäklar vad fint ES är ändå, jag hade faktiskt glömt bort hur pass fint det var.

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-11-28 23:14:09

Hej jag har inte grönt som favo färg på lack. Men detta lack gillar jag väldigt mycket. Hade på mig det förra och det kändes helt rätt i 3 dagar sen fick jag ta bort det för jag skulle jobba:)

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-11-28 23:49:31

Jättefint är det!

Men ser ut ungefär som Orly - Meet Me Under The Mistletoe väl?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-29 05:49:45

Chaosophia! Ja, det är inget fel på det men ES är liksom strået vassare.



Åsa-Li! Ja, det är en behaglig färg, lugn bas men ändå lite upplivad med glittret.



Andrea! JA, fast Orlys lack är mer blåtonat:http://sminkan.blogg.se/2010/august/orly-meet-me-under-the-mistletoe.html

Jag gillar nog Orlys lite mer färgmässigt men ChG har ju bättre pensel.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-29 09:19:22

Mycket, mycket vackert1 Håller absolut med om att gröna glitterlack passar att bära året om.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-29 16:01:19

fantastiskt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-29 17:10:23

Nailtastic! Ja, det är så trevligt med gröna lack och glitter är ju inte fel det heller.



Sanna! Ja, ganska!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-29 17:31:11

Jag är mycket förtjust i mitt Glittering Garland, det är jättefint tycker jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela