Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Tamsen

Publicerad 2011-05-01 13:54:00 i Naglar i rött,


Tamsen är det andra röda lacket i Zoya Summertime, kollektionen med krämlack inför sommaren. Det är en varm, roströd färg som kommer vara fantastisk till sensommarens blomprakt och även hösen mustiga färger i naturen.


Lacket är ett krämlack med god pigmentering. Om Sooki, det blodröda i kollektionen, var lite åt jellyhållet så är detta ett mer traditionellt krämlack. Det ni ser på bilden är en swatch med två slarvigt påmålade lager. Det borde inte vara några problem att måla med lacket om man är aningens mer noggrann än vad jag var. Jag hastade verkligen igenom de sista fyra av den här kollektionen.

Jag gillar det här mycket mer än jag gillade Sooki. Sooki var inte speciellt unik och det är kankse inte det här heller men i min samling bor det färre rostiga röda eller tegelröda än blodröda krämlack. Jag tycker färgen är mysig och jag tycker lacket har fin glans. Tamsen kommer jag nog använda mycket mer än Sooki.

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-01 16:08:15

Riktigt snyggt rött! Gillar den orangea tonen som gör att den skiljer sig från andra röda krämlack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 16:10:30

Maja! Tamsen är härlig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela