Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Planks a Lot

Publicerad 2011-05-18 21:18:00 i Naglar i lila,


OPI Planks a Lot från nya Pirates-kollektionen är ett ganska trist lila. Inte min grej alls. Dammig och mitt-emellan-färg. Tråkigt till och med. Två lager täcker dock och det är enkelt att måla med eftersom jag bara köpte ett mini-set. Tur det kanske för ingen av färgena har fått mig att gå i taket av extas och lycka. Jag fattar inte hypen här, färgerna är inte alls speciellt häftiga eller annorlunda eller ens spännande eller fina. Jo, Stranger Tides, men den ser jag ju bara smutsig ut i...

Den här, och Sparrow me the Drama, har fått nya hem, Inte alls mina färger...

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-18 21:45:04

Vad tråkigt att du inte gillar lacken från den här kollektionen. :( Jag tycker de är fina! Inte spännande eller världsomvälvande på något sätt, men fortfarande fina.

Postat av: Lojs
Publicerad 2011-05-18 22:00:00

Jag har inte förstått Pirates-kollektionen alls. Tänker jag på pirates så tänker jag mörkt rött, smustigt guld, koppar och silver och grått och bara galna färger. Inte pasteller i rosa och lila :/

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-18 23:17:36

Och jag förstår fortfarande inte kopplingen Jack Sparrow - krämlack i mesfärger... Det hade kunnat bli så bra!

Postat av: Marina
Publicerad 2011-05-18 23:37:15

Hmm fin färg ändå om än inte ovanlig. Men jag fattar heller inte kopplingen till Pirates... kunde varit mycket häftigare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 05:44:20

Chaosophia! Jag tror de är fel för min hudton helt enkelt. Jag har inget emot pastelller generellt sett men jag har inte känt mig dragen till kolllektionen alls. JO, Stranger Tides. Den var förskräcklig på mig. :D



Lojs! Jag fattar inte heller hur de tänkt...



Kajalen! Nej, han är ju inte ett dugg pastellrosa i min värld.



Marina! Ja, och hmycket roligare och snyggare. Dammiga pastelller.... bah!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-19 07:25:38

Jag tyckte också att detta var trist, men så har jag ju kommit fram till att lila krämlack inte är min grej. Tycker de flesta är trista.



Har du förresten Skull & Glassbones? Den var min favorit!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-19 10:27:27

Det här tycker jag också ser fint ut, men inte mer än så. Jag tycker inte heller att lacken riktigt passar in i pirat-temat..

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-19 11:33:28

Håller med övriga om kopplingen till pirates. Tråkpasteller var inte alls vad jag hade förväntat mig. Synd.

Färgen är fin men det är allt. Behöver kanske inte köpa dessa då. Jo, Skull & Glassbones vill jag nog ha och kanske Mermaids tears eller vad den heter.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-19 11:51:22

Håller med, tråååkig! Det borde verkligen varit mer roliga färger i den här kollektionen, inte bara en massa pasteller.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 18:53:14

Nailtastic! Ja, lila är lite svårt... Jag har testat alla i minisetet, alltså även SKull&Glossbones och Stranger Tides. S&G var klart bäst på mig.



Roxcat! Nej, det blev så konstigt med pastellerna och Johnny Depp i mitt huvud.



Pamsan! S&G är väldigt lik Playa del Platinum och MT kan nog vara lik Misa Dirty Sexy Money. Skulle jag tro.



Maja! Ja, men nu blev det som det blev. Mesigt, OPI, mesigt.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-05-19 21:12:39

Tycker faktiskt det är fint.. men inte sådär WOW vad coolt! fint utan mer vardags-fint..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela