Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Gargantuan Green Grape

Publicerad 2011-05-24 20:00:00 i Naglar i grönt,


Ett gammalt lack som släpptes före förra vårens minthysteri. Gargantuan Green Grape från OPI. En fin grön, tycker jag. Mjuk och trevlig. Dessvärre är den skir som attan och kräver minst fyra lager för den täckning ni ser här. Tack och lov torkar den fortare än man kan tro med tanke på alla lagren.


Ovan ser ni två rader klickisar med olika ljusförhållanden. Om lacket upplevs som lätt gultonat eller lite blåtonat beror alltså på vad flr ljusförhållanden man har. Färgen är ljusgrön, mer pistage än mint, och väldigt lättburen även för en rödfingrad person som jag själv. Inte för att jag bryr mig om min hudton när jag väljer lack, jag är gärna en "hummerhand" om lacket bara är fint. :D

Jag har för mig att det ska finnas en Suede-variant på det här lacket men minns inte att jag sett det på någon blogg. Originalet är alla fall sött och kan vara värt att skaffa om man gillar ljusa gröna nyanser.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-24 21:51:00

Snyggt! Det blir habegär direkt :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-24 21:59:27

pistage var min första tanke! jättefint!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-24 22:42:51

Den här är jag sugen på, har ganska nyligen fått upp ögonen för att färgen är riktigt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-24 23:20:37

Kerstin! Du har ju en massa mintgrönt redan.



Sanna! Ja, den är en trevlig nyans.



Nailtastic! Ja, namnet är så extremt fånigt att man inte kollar in färgen ordentligt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-25 13:47:10

Ser ut som något man kan hitta i lösgodishyllorna. :o Riktigt sött och fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 18:28:47

Chaosophia! Ja, den är finare än jag trodde själv.

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-25 20:54:01

Soooo nice!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 22:17:46

Mina! It is! I love the softness of it!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela