Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 62

Publicerad 2011-05-11 19:00:23 i Naglar - holografiska lack,


Jag har länge trott att jag inte har ett konto på MUA men när jag flyttade hittade jag en lapp i min Alex-hurts med namn och lösenord, regisrerad för ååååår sedan. Jag beslöt spana lite på MUA Nail Board och där visade det sig att alla var till sig i trasorna över Nfu Oh silverholo med nummer 61. Jag har inte 61:an, tyckte nog det räckte med Crystal Ball när jag beställde mina Nfu Oh-holosar, men nu har jag faktiskt lagt in 61 som order från Nail Mail. Vill du ha något av Nfu Oh:s hololack är Nail Mail altså ett tips eftersom Nfu Oh är månadens lack där.

Även om jag inte har 61:an så har jag ändå några av de eftertraktade skönheterna och här kommer bilder på nummer 62. Det är ett beigetonat hololack med väldigt vacker holo-effekt.  Ni kan se att man även i skugga, eller inomhus, kan ana regnbågarna om ni kikar på bilden direkt under här.

I solen blir det magnifikt! Det syns inte ens att lacket är beige för regnbågarna tar liksom över och jag ser mycket blått och rosa och guld i det. Jag bjuder på ett episkt bildspam och en länk till ett tidigare inlägg. I det pratar jag om att det är en mardröm att applicera, men jag har lärt mig hur man gör och delar gärna med mig av den kunskapen. Ni behöver inte någon Aqua Base eller annan dyr extraprodukt. Ni behöver ett lager Seche Vite över era baslack och så låter man det torka till den vanliga glossiga och släta ytan. Sen lackar man med sina Nfu Oh holosar och det är en dröm, inte en mardröm. Det finns alltså ingen anledning att tveka, köp ett Nfu Oh om du inte redan har dem hemma i din Helmer!





Kommentarer

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-05-11 19:53:06

Mkt bra tips, jag trodde att det var ett måste med just aqua base, nu sparar man in lite slantar på det och kan köpa ett annat hololock istället. Tack!!! :D

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-11 20:02:09

I love love it! My favorite holo :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-05-11 20:38:14

Så snyggt! Ska verkligen passa på att köpa på mig några Nfu Oh-holos från nailmail denna månad tror jag :) Älskar dessa flaskor också, så söta! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-11 21:26:12

Katrin! Ja, alltid bättre med ett extra hololack! ;D



Mina! It is gorgeous!



Annie! Ja, gör det! Jag måste säga att de är väldigt bra hololack om man tänker "regnbåge".

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-11 21:46:26

Det här tycker jag är skitsnyggt, har det också. Hade inte tänkt köpa några fler holo från nfu oh, men måste kanske omvärdera. De har ju fantastisk holoeffekt, ett av de allra bästa hololacken på så sätt. Synd att formulan hör till de sämsta. Men ska testa din variant med överlack under. Har ju inte seche vite, men det borde väl funka med poshe med...

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-05-11 21:48:11

Ooh, this is soo beautiful. You're right, you can barely even see that it's tan.

And I also heard that OPI DS's base coat will make holos easier to apply. I'm gonna get one and test it out, lol!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-11 21:54:38

Ooh, jag måste testa SV-tricket! Höll ju på att bli tokig på min #61!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-11 23:21:45

Nfu-Oh's hololack är verkligen outstanding! Beställde alla jag inte redan hade nu hos Nailmail, skulle ju garanterat ångra mig om jag inte tog allihop!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 06:06:24

Emma! Jag tycker du ska omvärdera, eller förresten, det beror på om du har fler än ett. Två-tre behöver du allt... :D



Chaosbutterfly! I always use Seche Vite since it is always around. That way I don't need to get more stuff that I don't remeber to use. ;D



Nailtastic! JA, gör det, det funkar hur ra som helst!



Cactus! Ja, de är riktigt bra! Få har så magnifik effekt som de!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-05-12 08:32:57

Wow, vilka regnbågar! Jag gillar holoveckan mycket! Härligt pynt på datorskärmen :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-12 12:04:58

Effekten är ju grym i det här lacket! Kanske måste bli några holosar från Nfu för min del också i framtiden..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 15:19:51

Kerstin! Ja, det är roligt att visa holo!



Chaosophia! Ja, det tycker jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela