Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Holo Chrome

Publicerad 2011-05-22 21:23:55 i Naglar - holografiska lack,


KleanColor har släppt en kollektion med lack de kallar Chunky Holos. Det är egentligen glitterlack men med prismatiska glitter, åtminstone den enda jag kunnat lägga vantarna på hittills. Det är Holo Chrome jag snappat åt mig på eBay. :D


Jag har valt att lägga ett lager av Holor Chrome över ett klarblått lack så den blå känslan förstärks. Det går att använda den ensam också för den går snabbt att få helt täckande.


Glittret är helt fantastiskt! Det är så gnistrigt och blingigt att man inte vet vart man ska titta. Det torkar dessutom snabbt men kräver minst två lager överlack för en slät yta. Här ser ni det med två lager Seche Vite.


Jag har provat alla möjliga inställningar på kameran för att kunna fånga glittret. Det är min kameras stora svaghet annars, att fota glitter. Här ser man alla fall lite av den effekt som blir i solen, eller i ljuset, vilket som helst. Till och med här i mörkret på kvällen vid datorn (när jag skriver detta) så ser jag att det glittrar om naglarna. Då behövs dock en aningens elektriskt ljus. Bilden längst ned i inlägget visar hur det ser ut i dagsljus men när solen är i moln. Glittret slocknar inte helt men är inte speciellt framträdande heller.

Annars är det just framträdande det är. Det är gnister-gnister-bling-bling.Utan tvekan ett av de snyggaste glitterlack jag sett! Jag är kär! Det här kommer upp på samma topp tre glitter som t.ex Savina Purple Confetti. Jag älskar det här!

Klicka upp alla små bilder, jag har verkligen försökt få till rättvisande bilder. Här kommer några oskarpa som också fångar en del av känslan. Och som sagt, nedan en bild utan sol.

Ett så här långt inlägg gör Siri lite sömning.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-05-22 22:28:56

Grymt läckert! Trodde märket fanns hos Cherryculture... men ser dem inte där nu.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-23 07:11:02

Ninni! Nej, de har tyvärr aldrig sålt märket. Jag har bara hittat det hos LePolish Botique på eBay. Hon har tyvärr väldigt begränsat med färger. Alla andra eBayare verkar inte vilja frakta internationellt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-23 09:20:04

Oj, det här var ju riktigt snyggt! Och så tycker jag allt att din kamera klarar glitter minst lika bra som andra kameror!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-23 09:59:40

Det här var snyggt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-05-23 12:47:29

Jättesnyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-23 13:28:35

Jag har också letat på Ebay och funnit ganska begränsat utbud :(

Postat av: moonstruck
Publicerad 2011-05-23 15:46:02

Åh, din fresterska där! Jag lyckades norpa sista exemplaret av Holo chrome hos en säljare som gudskelov skickar till Sverige:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-23 20:48:06

Chaosophia! Jag får kämpa med glitter, andra lack är liksom bara "klick, klick, klart" men glitter....



Aila! Det är så fint! Du anar inte vad det gnistrar!



Zizzie! Du skulle älska det!



Kajalen! Ja, man blir asdeppig... Jag vill ju ha ALLA!



Moonstruck! Säkert "min" säljare. Hittade bara en jag med...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-05-27 10:12:10

Vad snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela