Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky Fingers Icicle Lights

Publicerad 2011-05-25 11:27:00 i Naglar - glitter för layering,


Ovanpå Funky Dunkey från OPI så lade jag ett lager av Icicle Lights så att jag skulle få lite glitter i mitt liv. Det är väldigt täckande, torkar snabbt men äter överlack som de flesta grova glitterlack. Fint är det alla fall med silvrigt lavendellila, grönt och rött.

Lacket drog verkligen till sig en del uppmärksamhet för det glittrar väldigt fint. Ändå känns det inte helt over the top utan rätt behagligt. Julgranskula men inte av den billigaste sorten, liksom. det var dock en ren PITA att ta bort, som glitter brukar vara, och alldeles för täckande för att användas för graderade glittermanikyrer.

Nedan ser ni manikyren i solen.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-25 12:19:08

vackert!

ja glitter är skit att ta bort, även med folie

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-25 15:54:49

Blingigt värre! Så synd att glitter alltid äter överlack och är så svårt att ta bort. Undrar om de kommer lyckas fixa det någon gång. :o

Postat av: Honi
Publicerad 2011-05-25 16:26:32

Älskar depends dip-in till manikyrer som denna! Gör det hela lite lättare.. Älskar glittret, ser underbart ut!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-25 17:50:27

O, bling, fint :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-25 17:50:28

O, bling, fint :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 18:10:44

Sanna! Jag orkar inte med foliemetoden. Känns ännu jobbigare än att brottas med glittret. :D



Chaosophia! Ja, det vore fantastiskt med glitterlack som gick att ta bort som ett krämlack... :D



Honi! Jag gillar inte dip-in removern från Depends. Den missfärgar mina naglar.



Cactus! Ja, blingelibling!



Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-25 20:55:12

Riktigt riktigt fint. Lite annorlunda

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-25 22:17:01

Kajalen! Jag gillar mina glitter från Funky Fingers!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela