Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze OMG

Publicerad 2011-05-08 10:41:53 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Här kommer ett hololack från China Glaze som faktiskt aldrig har visats på vår blogg, tro det eller ej. Sminkan som ju är den riktiga lacktjejen av oss köpte nämligen aldrig det och jag är ju rätt tam som nagelbloggare så jag har inte kommit mig för att visa det. Möjligtvis kanske jag köpte det innan jag började blogga dessutom och jag har inte använt det så många gånger, en gång när det var precis nytt och så nu i påskdagarna när jag tröttnade på min färgglada och något grälla prickmanikyr.

OMG-kollektionen kom ut 2009 och detta lack har alltså samma namn som kollektionen. Det märktes att mitt lack hade stått sen 2009 för det hade skiktat sig lite. De första naglarna jag målade blev därför rätt flammiga och lacket kändes ömsomt tjock och ömsomt tunt. Efter första handen skakade jag dock lite mer rejält och då blev det jämt och bra att måla med. Jag målade tre lager, det behövdes på de naglar som fick så ojämna portioner, de andra hade kunnat klara sig med två. Dock tror jag att jag målade tre lager sist med, har för mig att detta är lite skirare än de andra lacken jag äger från OMG. Färgen ska vara silverholo, men allvarligt talat, jag tycker det känns mer grått än silvrigt. Holoeffekten är dock mycket fin, det bildar supervackra regnbågar i solen, det är alltså bara skuggeffekten som känns tam. Ett vackert kololack alltså, men knappast oumbärligt och med tanke på att silverhololack är hyfsat lätt att få tag på ser jag ingen anledning att man ska gå över lik på ebay för att få tag på denna.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-08 11:36:04

Oh! Det är så vackert, så vackert!!!Och jag fiskade precis fram mina hololack och bestämde mig för Crystal Ball från SH som också är silverholo! :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-08 12:09:08

Kul, har precis förberett mina naglar för just detta lacket. Och jag har haft det på hyllan över ett år. :) Nu vet jag ju att jag inte kommer att bli besviken och jag ska skaka flaskan som bara den innan lackning. :)

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-05-08 14:42:36

Mitt stod länge också. Håller med, mer grått än silver och det är mycket vackert, men inte något unikt.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-05-08 15:02:48

Jag äger ingen holo lack :P ..men skulle vilja ha ett faktiskt..den här var super fin :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-08 16:16:29

Det är verkligen brutalholo! Jättefint!

Postat av: sonidlo
Publicerad 2011-05-08 16:26:46

Your nails look great in this post!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-08 17:05:22

Oerhört vackert! Ångrar att jag inte passade på att köpa OMG-lacken medan de fortfarande var lätta att få tag i.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-12 11:59:01

Det här är definitivt inte ett av mina silverholofavoriter... Tycker det ser platt ut. Platt och rätt tråkigt, iaf i jämförelse med vad som finns på marknaden i samma kategori.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 11:58:21

Sminkan: Regnbågarna är oh så vackra helt klart! Basfärgen tycker jag känns lite blaskig. Kul att det resulterade i en holovecka:)



Pamsan: Ja det är fint och har bra holoeffekt. Det är dock inte det hololacket som frestar mest så jag förstår varför ditt har blivit stående på hyllan...



Sarah: Nej det har helt rätt, silverhololack finns det ju ganska gott om...



Vanessa: Oh my, gör du inte?! det måste du ju ha! i vår- sommartider finns det få lack som är vackrare faktiskt...



kerstin: Jajemensan:)



sonidlo: Oh, thanks a lot, that's really nice to hear!



Nailtastic:Ja det är fint. Ack ja, Sminkan och jag kvider också över det. Hade man varit smart hade man köpt alla.... Fy vad dumma vi var!:(



Chaosophia: Yes jag håller nog med dig lite dät. Jag har iofs inte jättemånga, men det finns helt klart snyggare. Dock har det ju en mycket tydlig holoeffekt och på den tiden det fanns att köpa hos 8ty8 med flera var det ju dessutom kalasbilligt. Suck att jag inte köpte fler från kollektionen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela