Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack i lera

Publicerad 2011-03-16 18:31:32 i Nagellack - jämförelser,


Jag fick ett önskemål om att jämföra lack i greige och valde att tolka det som lera. Här kommer den på mina stumpar till naglar och som ni ser är det lite bomullsfibrer i lacken, tråkigt nog, för jag slarvade. Två lager av samtliga lack, inget baslack eller överlack.

På tummen har vi OPI You Don't Know Jaques
På pekfingret är det Nubar Chiffon som är nästan exakt lik YDKJ.
På långfingret har jag Color Club Positively Posh som inte heller skiljer sig särskilt mycket.
På ringfingret har jag Nubar Marabout som är lite mer gråtonad.
På lillfingret är det Essie Smokin' Hot som har en lilaton.
Essielacket är det som utmärker sig mest med att vara mörkare och med sin underton av lila. Annars är de faktiskt lite larvigt lika. Även den mer gråtonade Marabout smälter in i lervällingen när man ser dem bredvid varandra.


Men tro inte jag nöjde mig med de fem jag testade ovan. Nej, jag beslöt behålla YDKJ på tummen men prova ytterligare några leriga vänner som är lite längre ifrån i färgen.

På tummen alltså samma OPI You Don't Know Jaques.
Pekfingret har fått en dos av IsaDora Cool Camel som faktiskt inte är så långt ifrån Jaques.
Långfingret har två lager av Color Club Soft as Cashmere men där hade ytterligare ett eller två lager behövts för full täckning och färgdjup. Den är lite ljusare och har en lite gröngul underton.
Ringfingret är målat med distinkt lilatonade Merino Cool från Essie.
Lillfingret är målat med HM Dust&Diamonds som är mer rent brunt.

Vad säger ni? Hur många av dem behöver man i sin samling? Emma kommer svara att man inte behöver något av dem för de är tråkiga allihop. :P
Min favorit är nog Nubar Marabout eller Essie Smiokin' Hot. Även Merino Cool är faktiskt jäkligt snyggt. Fast jag gillar ju i princip alla utom Soft as Cashmere...

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2011-03-16 19:38:16

Jag behöver inte alla, men har givetvis några. :) Tre av dessa, närmare bestämt. :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-16 19:45:05

Hmm. Lera är inte något jag går igång på. Har något enstaka och det kan kännas trevligt någon gång men som sagt...ingen favorit. Men jag älskar dina jämförelser. Mer sånt. :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-16 19:58:52

Superbra jämförelse! Jag, som ändå älskar lerlack, har bara ett av dessa, H&M-lacket som kanske inte riktigt räknas som lerfärgat. Jag vill ha OPI YDKJ, Nubar Marabout och Essie Smokin' Hot av dessa, har tänkt att skaffa Smokin' ganska länge men det är out of stock hos alla e-tailers jag brukar handla hos just nu.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-16 20:26:29

Har faktiskt inte något av de här lacken, men Merino Cool och Smokin' Hot tilltalar nog mig mest.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-17 01:53:03

Tankeläsare! Du lyckas jämt pricka in precis de färger jag går och funderar på. Hur gör du kvinna!? :D Jag är så sugen på leriga lack som drar lite åt lila, Merino Cool är spot on. Mumma.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-17 11:05:03

Feline! Så klart! :D



Pamsan! Okej, jag lovar, det blir fler!



Maja! Smokin' Hot är en höjdare! Glad att du gillade inlägget eftersom det var "ditt"!



Roxcat! Ja, de är grymma!



Mona! Haha, tacka Maja som önskade sig den här.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela