Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Ulterior Motive

Publicerad 2011-03-20 12:32:00 i Naglar i rosa,


Oerhört gnistrande och fint är Color Club Ulterior Motive från deras Alter Ego-kollektion. En vacker rödlilarosa med massor av microglitter (eller vad man nu ska kalla det) i rosa och blått. Det ger en otroligt vacker, gnistrande och solig effekt trots att det är en mulen dag jag fotar det på.

Jag älskar nyansen som är mitt emellan rosa och lila. Lacket är lättmålat och täcker bra med två lager på mina korta, korta naglar. Det känns som en bra färg just nu också, även om den så klart vore ännu mer magnifik på långa naglar. Den är trots allt så pass iögonenfallande att man kan uppskatta den fullt ut även när nagelytan den förevisas på är kort. Den påminner mig en del om ett av mina favoritlack, Pure Ice Rio, som har samma häftigt gnistrande känsla och samma rosalila bas. Klickar ni på den länken så ser ni hur häftigt det vore med långa naglar till det här lacket med, men som sagt, jag tycker det kommer fram bra även på "stumparna". Så, har ni suktat efter Pure Ice Rio kanske det här kan vara till en viss tröst även om den blå flashen i Rio är ännu tydligare. Eller så är det bara att den inte kommer fram här och då skyller jag på nagellängden. :D

Titta på hur det ser ut i flaskan! Jag tror man kan få fram mer av det blå om man fotar med vintersnö i bakgrunden (som Rio) eller om nagelytan är längre så ljuset får mer spelrum, om ni förstår hur jag menar.

Eller vänta... Ny bild:

Aningens tydligare men inte optimal bild. Fan, man behöver kanske långa naglar till det här i alla fall...

Kommentarer

Postat av: Stiftprinsessan
Publicerad 2011-03-20 13:54:53

Jesus, det där var snyggt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-20 14:33:24

Det ser oerhört vackert ut på dig! Tänkte lägga en beställning på TD imorgon, den här åker nog med. :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-20 16:41:37

Superfint, gillar när det drar mot blålila sådär.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-03-20 16:45:36

Riktigt snyggt, ska ta och beställa lite alck från TD när lönen har kommit och då blir det nog detta lack och lite neonlack. Har du köpte fler från samma kollektion?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-20 19:09:03

Stiftis! Ja, det är himla snyggt!



Nailtastic! Ja, den här får du inte missa!



Ninni! Ja, fast så blålila är det väl inte? Mer rosalila?



Lina! Ja, jag köpte fyra från Alter Ego. Skimmerlack alltså. De ser fantastiska ut!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-20 19:22:37

Nästan bara snygga lack i Alter Ego, jag har också skaffat ett gäng. Ulterior Motive är jättesnygg! jag älskar starkt rosa med blåa toner och/eller skimmer.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-03-20 20:37:52

Ah okej, jag funderar på att köpa fyra också från Alter Ego och det är också skimmerlacken. Ser fram emot att se swatches!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-20 21:28:12

Vikab! Ja, jag gillar också den här färgen!



Lina! Ja, det kan dröja för jag tror de är snyggare på naglar med alla fall lite mer längd än mina har nu. Vi får se om jag kan hålla mig... :D

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-03-21 21:34:37

Första gången jag såg det tänkte jag: Nja... Men ju mer jag tittar desto intressantare ser det ut. :D Och jag tycker att det ser jättefint ut på dina kortare naglar. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-22 06:53:33

Karusell! Det är verkligen bättre än man först tror. I flaskan ser det lite halvtrist ut.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-03-25 16:51:12

Den kom i dag. Mange av lakkene i kolleksjonen var en skuffelse, men denne og Masqurade er sinnsykt flotte.



Jeg har den på nå, men den er "blåere" på meg enn på deg. Snedig. Hudtonen min som kanskje får det blåe til å komme frem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-25 19:38:33

Sexy Sadie! Det är säkert för du har längre naglar... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela