Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Re-fresh Mint

Publicerad 2011-03-28 20:10:00 i Naglar i grönt,


Jag vet nu att det fanns en anledning till att jag inte föll i trans över Up&Away när den kollektionen kom förra våren. Då hade jag swatcherna i färskt minne och de mest hypade lacken, detta, Peachy Keen och Light as Air, passar helt enkelt inte mig. Okej, några av lacken passar mig som hand i handske också, som Heli-Yum och High Hopes. Sugar High var faktiskt fin den med om än inte så originell. Jag älskar de båda gula också så jag har fler jag gillar än ogillar. Den här hade jag dock inte behövt köpa. Två kritiga lager, hopplös pastellformula och låååång torktid. Trist färg också, finns så mycket snyggare mintgröna lack.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-28 20:28:14

Oj, råkade visst posta en tom kommentar. Det jag tänkte säga var att jag tycker att det här är fint, men att du har rätt i att det finns en hel del liknande med bättre egenskaper.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-28 20:37:10

Nailtastic! Visst är det så. Och den varma tonen gör att det ser skitigt ut på mig...

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-28 21:02:01

Nej, jag har aldrig riktigt fallit för minttrenden och det här var inte så fint.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-03-28 21:06:04

Jag är lite grinig över formulan på detta jag med, men att det är såpass varmt i färgen gör ändå att jag ursäktar det. Fint om man står ut med krånglet liksom! En mint-ish färg som däremot inte INTE är värd sin hype i min mening är For Audrey.. Snacka om kräfthandslack ;D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-28 21:57:32

Det var nästan att jag köpte det här men lät bli i sista stund. jag är lite galen i mintgrönt men jag gillar inte jobbiga formulor, så det kanske var lika bra =)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-29 08:37:35

Hmm, jag beställde den sist jag la en en beställning hos 8ty8 men har inte testat än - nu ångrar jag mig om formulan är så dålig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-29 12:16:57

Jag föredrar såklart skimrigamintlack. Det jag har från Golden Rose gillar jag... Tycker att det här är ganska snyggt, men inget jag kommer köpa...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-29 20:11:19

Maja! SKitfult, rent ut sagt.... :D



Viola! Jag köpte den med i samma paket och hatade att måla med den. Fick det inte jämnt och tog bort det innan jag fotade. Ska ge det en chans till...



Roxcat! Ja, det var det nog...



Aila! Formulan är crap.



Emma! Nej, och lika bra är det. Ett skitlack.

Postat av: Ika
Publicerad 2011-03-30 08:14:43

Smaken är nog som baken, för den här gillar jag skarpt och har inte märkt av nåt krångel med formula eller torktid. Dessutom, For Audrey är ju bara sååååå underbar enligt mej! Om du vill bli av med din kan jag ju alltid behöva en backup ;)

Postat av: Ika
Publicerad 2011-03-30 10:23:01

Smaken är verkligen som baken, jag gillar verkligen det här lacket och har inte märkt nåt krångel med vare sej formulan eller torktiden. Dessutom, For Audrey är enligt mej bara sååååååå underbar! Ifall du vill bli av med ditt kan jag bra tänka mej att adoptera det. Tror jag kan behöva en back-up ;)

Postat av: Ika
Publicerad 2011-03-30 10:23:39

hrmpf... jahaja, NU kom min första kommentar med.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-30 20:51:37

Ika! Vi har haft problem ett tag med kommentarerna, men hellre en dubbel än ingen alls! :D



JAg tror hudton är rätt väsentligt för det här lacket men att formulan skiljer så är ju trist. Eller att upplevelsen blir så olika allafall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela