Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Absolut helt olika lack i grönt

Publicerad 2011-03-03 20:56:00 i Nagellack - jämförelser,


Jag gjorde ju en massa jämförelseinlägg någon helg innan jag skulle flytta. De passar väl utmärkt nu när bloggen annars är eftersatt, sminket hemlöst och nagellacken alldeles precis nyss äntligen blev uppackade. Tack och lov verkar alla ha överlevt också, något jag inte hade vågat hoppas på. Sminkets hemlöshet beror förresten på att jag ännu inte har några badrumsskåp. Det blir inte högprio på det heller, så det kan hända att ni får en sminklös månad, men det spelar väl inte så stor roll. Jag har nog några arkivinlägg nu igen. Har byggt upp lite eftersom jag inte publicerat riktigt allt. Jag blev ju så entusiastisk över vårkollektionerna från Zoya och China Glaze att det liksom fick breda ut sig ordentligt. Hur som helst, nu blir det en liten jämförelse som inte är gjord för att lacken är lika utan mer för att se hur olika de är. ;D

Lite urtvättade nyanser av grönt har ju varit populärt länge nu. Här är en liten jämförelse mellan tre av mina relativt nya gröna som alla är olika i undertonen.

Pek- + ringfinger: H&M Hunt Me Down
Långfinger: American Apparel Army Jacket
Lillfinger: Models Own Grace Green

Hunt me Down är grön med grå underton, Army Jacket grön med gulbrun underton och Grace Green har en blå underton. Men alla är väldigt snygga. Vilken är din favorit?

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-03 21:27:37

Hunt me down. Vet inte varför men jag tror jag har en lugn grön period och det där var verkligen en sådan. Hm, det kanske ska bli Mavalas Bronze Green pålackat härnäst... Hur var Hunt Me, lättlackad?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-03 21:57:45

Hunt Me Down tycker jag nog är snyggast, och sedan Grace Green. Army Jacket är lite för gul för min smak.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-03 22:04:33

Jag gillar Army Jacket och Grace Green bäst!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-03 22:18:44

Jag röstar på Hunt med down.. Jag har inte köpt den ännu, och försöker hålla mig...

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-03-03 22:34:25

Åh jag hoppas att Grace Green blir min favorit! Har precis beställt den :) Dumma Asos skickar dock inte nagellack till Sverige (igen) så nu är mitt paket förhoppningsvis på säker väg till min syster som bor i Belgien. Men vem vågar lita på den Belgiska posten? Haha...

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-03-04 02:50:36

Färgerna påminner mig starkt om min farmors hus, veranda och tomt xD

Hennes hus är rött dock :P

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-04 07:07:29

Hunt me Down och Army Jacket gillade jag bäst, den tredje påminner mig för mycke om en lindblomsgrön klädsel jag hade på en soffa en gång i tiden ;-)

Postat av: Ika
Publicerad 2011-03-04 07:26:54

Tack för jämförelsen! Jag har både Hunt Me Down och Grace Green och hade nyss tänkt plocka fram dem för att jämföra dem, men du gjorde det så mkt bättre! :) Hunt Me Down är nog snäppet snyggast, men de andra kommer inte många poäng efter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-04 09:49:54

Vikab! Inlägg om HMD ute nu! :D



Roxcat! Ja, jag håller kanske med. Eller alla fall idag när jag har en blåtonad dag. ;D



Nailtastic! Ja, alla är de vansinnigt fina tycker jag!



Kerstin! Kämpa inte emot! Ge dig hän till grönt!



Nails by Bellan! Du vet att Models Own egen hemsida går att beställa från? Det gjorde jag. Smidigt!



Michi! Där ser man. :D



Makeupoholic! Hahaha, jag funderade på en grön soffa men beställde en grå. Kanske var lika bra det. :D



Ika! De är alla väldigt fina. Jag vill inte vara utan någon av dem. :D

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-03-04 12:40:01

Lillfingret, Models Own! ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-04 19:03:27

Marika! Den är snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela