Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Minka

Publicerad 2011-06-29 16:28:54 i Naglar i vitt, nude, beige,


Äntligen har jag hittat ett lack som kan funka som underkläder för mina mer transparenta skönheter! Minka kommer från Zoyas lilla set om tre nudelack med lite olika nyanser och de ska vara täckande med ett lager och inte vara strimmiga eftersom det är lite skimmer i dem. Det stämmer på Minka! Ett flödigt lager på bilderna, inte strimmigt alls! Torkar snabbt och blir så pass nära mmin hudton att det funkar ganska perfekt som underkläder tycker jag. Ja, ni vet ju alla vad som händer med vita underkläder under ljusa kläder, de syns gärna igenom. Vita lack gör samma sak, de syns på något vis igenom andra lack och ger en lite "död" grund som inte ger lacket dess rätta färg. Ofta blir ju lacken ljusare och plattare på vitt. Nå, varför svamlar jag om det? Jo, för att mitt gamla underklädeslack i begie från Depend nästan är slut och jag har jagat efter en ersättare hela våren. Och vitt har aldrig varit ett alternativ för mig. Ljusbeige som täcker med ett lager är nästan omöjligt att få tag på men här har jag alltså en vinnare! Självklart ska jag prova alla tre och se om de alla kan användas på samma sätt. De ser dock något mörkare ut än Minka. Det är ju inte heller bra. Så, vill ni ha en bra, täckande nudefärg? Zoya är svaret! Hurra för Minka!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-29 16:45:11

Bra tips! Får nog köpa iaf detta sen får jag se hur de andra två ser ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-29 17:13:47

Pamsan! Ja, jag ska visa dem så snart jag behöver använda ett underklädeslack igen!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-29 18:09:54

Bra tips, det får jag testa! Jag har precis börjat prova Essie Jazz som jag tycker funkar riktigt bra också. Behövs ett tjockt lager eller två tunna men sen är det opakt och toppen som underkläder. Kommer inte helt överrens med penseln, men annars så...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-29 20:37:40

Den här kollektionen var inte riktigt min kopp te, men ett lager låter onekligen imponerande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-29 21:33:35

Skönt att du har hittat bra och täckande underkläder:) Mer praktiska än snygga dock...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-29 21:36:16

wiie! Vad skönt att du hittat dina underkläder:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-29 21:48:26

Jag behöver också underkläder.. =) Det här ser passande ut som bas!

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-06-30 08:05:38

Oh, och jag som letar underkläder ;) Kanske ska ta en närmare titt på detta...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-30 09:12:20

Cactus! Ska absolut försöka komma ihåg det. Jag har ju några Essie jag testat som underkläder men de kräver generellt två eller fler lager och ett bra underklädeslack ska klara sig med ett, tycker jag.



Nailtastic! Haha, kollektionen lockade bara som underkläder för mig, inte annars. :D



Emma! Ja, det håller jag med om!



Sanna! Ja, det känns bra!



Roxcat! Det funkar riktigt bra!



Ingela! Ja, bra underkläder är inte lätt att hitta.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-06-30 20:21:30

jag har också haft depend som underkläder, 187, men snålat ordentligt på sistonde, men ska ha Minka i åtanke nu!

Postat av: fru hjelm
Publicerad 2011-07-05 22:07:21

Hur får man tag i Zoya?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-05 23:40:30

Mona! Ja, alla de här tre är super som underkläder!



Fru Hjelm! Beverly Beaute eller Le Polish Boutique är mina huvudleverantörer. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela