Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruffian med Jade is the New Black och Bling Dynasty

Publicerad 2011-06-04 11:29:23 i Emmas NOTD nail art,

Bling Dynasty kändes inte som en hit på egen hand, men jag bestämde mig för att bygga vidare på den och göra en Ruffian med guld uppemot nagelbandet och resten av nageln grön med Jade is the New Black. Jag är sämst på att frihanda så jag använde mallar för fransk manikyr, det funkade ganska bra faktiskt även om det blev lite snett på sina håll.

Här tycker jag att Bling Dynasty är jättefin! Kanske är det ljuset, kanske den mindre ytan, men som detalj tycker jag att det är ett fint guldlack. Bling Dynasty kan nog komma till användning igen hemma hos mig, trots allt. Det blir dock inga enfärgade manikyrer med den igen.

Jade is the New Black gillar jag. Snygg grön, trots avsaknaden av skimmer, klart värd att ha. Den täcker med två lager, men den känns lite tjock att måla med, ingen katastrof men ändå värt att nämna.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 11:59:09

Jättesnygg färgkombination, Emma! Och bra gjort!

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-06-04 12:52:11

Metalliska guldlack gör sig allra bäst som detalj, det här var ursnyggt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-04 13:08:56

Smart drag att ruffa! Tyckte det blev en skitsnygg kombination.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-04 15:13:36

Sminkan: Tack så mkt raring:) Ja visst blev det snyggt...



Helena: Ja det har du rätt i och det var hela tiden min plan. Hela silver och guldnaglar är inte riktigt min grej...



Chaosophia: Tack:) Ja så här blev det mycket bättre, den här varianten blev jag nöjd med...

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-04 15:21:01

Jävligt najs faktiskt, guld och grönt passar som hand i handske...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-04 16:41:06

Snyggt! Håller med om att Bling Dynasty gör sig riktigt bra till JITNB!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-04 19:16:01

Väldigt lyckat - ursnyggt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-04 19:41:33

Jättesnygg Ruffian, lacken passar väldigt bra ihop!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-05 11:06:27

Ursnyggt!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-06-05 16:44:36

Alltså, jag har fortfarande inte köpt Jade! Fy skäms på mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-05 18:16:23

feline: Ja jag gillar det också. Japp, grönt och guld passar superbra ihop.



Nailtastic: Absolut! Tur att det kan få ett vettigt användningsområde också:)



Ninni: tack så mkt:)



roxcat. tack, det tycker jag med...



Kerstin: tack!



Sarah: Äsch, jag har ju precis köpt mitt, så än finns det tid:) Men det är fint, jag är glad att jag köpte det...



Postat av: Maria
Publicerad 2011-06-05 20:36:04

Blev så inspirerad att jag gjorde likadana naglar idag, fast turkost istället ;)

http://marvelicious.blogg.se/2011/june/ruffian.html#comment

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-05 20:45:34

Maria: Åh vad kul! Det måste jag spana in...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela