Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Sand Tropez

Publicerad 2011-06-03 18:23:36 i Naglar i vitt, nude, beige,


Sand Tropez är ett av vårens lack från Essie. Kollektionen heter Resort, tror jag, och jag köpte flera av nude-färgerna. Eller okej, två av dem. Den här och Topless&Barefoot. Den här klär mig tusen gånger bättre än T&B för den här är mindre gul i tonen.


Två lager, torkade ganska bra och även om Essies penslar är i smalaste laget så föredrar jag dem framför sopkvastar som OPI eller IsaDora har. Lättare att måla snyggt med ett precisionsverktyg, helt enkelt.

Vadå? Tyckte ni det här var trist jämfört med det jag visade innan? Ja, så kanske man kan se det, men en bra nudefärg är en vila efter mycket glitter och färg. Dessutom köpte jag den här i förhoppning om att få en ny, bra bas för skira lack som behöver underkläder. Hade dock helst velat ha en som täcker på ett lager. Depend, ge mig 192 tillbaka...

Kommentarer

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-06-03 18:55:22

Jag tyckte att detta lack var underbart -- men så är jag också en nudeälskare av rang. Detta måste jag ha!!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-06-03 19:06:06

I like this color! It's perfect nude for my skin tone :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-03 19:06:36

Jag tycker det ser jättesnyggt ut! Det är en smickrande färg på dig, helt klart. Själv är jag lite sugen på Topless & Barefoot, men du gillade inte den alltså?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 19:19:51

Miss Pussy! Ja, jag gillar verkligen det här jag med!



Mina! This one i gorgeous, one of my prettiest among the nudes.



Nailtastic! B&T var för gul på mig. Fotade nog inte ens men ska försöka ta bilder om jag har det som underkläder snart igen.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-03 21:39:40

I LIKE this one ;))!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-03 21:40:32

Fint! Ovanligt smickrande ton!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 21:55:12

Aila! Den är himla snygg för att vara beige!



Kerstin! Ja, verkligen!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-06-03 22:13:52

Efter ditt inlägg kollade jag upp Topless&Barefoot, och tycker att de verkar tillräckligt olika för att man (jag) skall vilja ha båda. Men en liten fråga: Hur likt är detta lack Orlys Country Club Khaki?



Puss från Miss Pussy ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 22:16:08

Miss Pussy! Jag tycker också man kan ha båda. Jag har ju det. ;D

Jag kan dock inte svara på din fråga för CCK har jag inte. Tyvärr.

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-03 23:20:40

Mycket fint och, precis som du nämnde, inte för gult. Det ser inte ut som det blir randigt heller som jag tycker att många Essie lack blir. Eller så beror det på min appliceringsteknik ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 08:14:41

Veronica! nej, det blev inte randigt. Hm, jag funderar på om mina Essie brukar bli det. Tror inte det... Vilka har du provat som beter sig så?

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-06-04 11:33:23

Fantastiskt fin! Och det är ju kontrasterna som gör det, om man kört knalligt alla dar i veckan hade det blivit trist i slutänden också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 15:15:10

Helena! Det har du helt rätt i!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-04 18:52:40

Det är främst Baby cakes som är helt hopplös- eller så hade jag ett defekt exemplar. Också är det Click it or ticket men den har ju en frost finish och det är ju nästan omöjligt att inte få den randig. Jag tror jag hela tiden fokuserar på den när det faktiskt bra många essie lack som uppför sig ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-04 19:23:41

Veronica! Ja, jag hatade mina fösta tre Essielack men de jag köpt på senare tid, både från gamla och nya kollektioner, har varit kalas!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-06-04 19:56:28

Denne var helt nydelig på deg! Lekker! :D

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-06-04 21:41:44

JA snälla! 192 är det perfekta beiga lacket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 07:50:03

Solveig! Jag gillar den verkligen!



NailsbyBellan! Vi får maila dem med det som krav. Önskar bara jag hade deras mailadress.... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela