Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Shay

Publicerad 2011-07-07 11:41:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Det här kan vi kanske kalla nytt även om det är några dagar sedan. :D
Dags för det sista av de tre nudelacken Zoya precis släppt nu i sommar, den här heter Shay. De kommer ju i tre olika nyanser, en mer rosa, en mer gul och en mer neutral nudefärg. Det här är den neutrala och överraskande nog, eftersom jag ju är en rosa tjej, så gillar jag den bäst på mina händer. Den smälter om möjligt ännu mer perfekt ihop med min hudton än Pandora.

I skuggigare eller dunklare förhållanden så får den en kall, silvrig ton nästan, som jag verkligen uppskattar. Den är faktiskt riktigt snygg! Så snygg att jag valde att lägga på två lager istället för ett och bära det som manikyr under dagen. Det lyckas få naglarna att se jämnare och mer välformade ut och jag trivdes verkligen kanon med det!

Ute i lite starkare ljus men fortfarande med en mulen himmel så ser man det hudiga rosa mer och mindre av pärlskimret. Fortfarande väldigt snyggt! Ibland är det skönt med ett riktigt nudelack att rensa ögat med efter alla glitter, holo och färgstarka lack man oftast använder. Och som underkläder kommer det här dessutom funka finfint! Det ni ser på bilderna är två lager. Det blev aningens strimmigt med ett, till skillnad från kompisarna, men är lite flödigare med lacket så tror jag det funkar bra med ett lager. Alla fall som underkläder till andra lack. Jag har inget överlack på bilderna eftersom det torkar snabbt även utan och det ändå skulle målas över till kvällen. Jag had einga planer på att ha hudfärgade naglar så himla många timmar, men jag uppskattade det verkligen den stund det varade.  

Kommentarer

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-07-07 12:02:39

Den var ju nästan som gjord för dig. Jättehärlig nudefärg.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-07-07 12:29:09

Nämen oj, vad fint det var. Funderar starkt på att skaffa alla tre. Inte bara som underkläder utan för att de faktiskt var snygga på egen hand.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-07 12:50:26

Jag tror minsann jag börjar bli mindre avigt inställd till den här kollektionen. Det här var snyggt och lystern är fantastisk!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-07 13:17:04

Jag måste nog skaffa mig både det här och Pandora! Det här ser ljuvligt ut, även om jag normalt inte alls diggar nudelack normalt sett!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-07 14:07:59

Håller med Pamsan och nailtastic Jättefin färg på dina naglar

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-07-07 14:20:39

Jag tycker också färgen var riktigt fin, och härligt att den hade lite skimmer också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-07 15:02:44

Tina! Den känns perfekt för mig!



Pamsan! Jag tycker absolut du ska göra det för det är en bra kollektion.



Nailtastic! ja, de är riktigt bra!



Chaosophia! Ja, de är riktigt fina för att vara nude.



Liza! Ja, jag gillar det!



Makeupoholic! Ja, det könns som ett himla bra lack att ha mot min hud!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-07 15:37:13

Ja det här får jag nog investera i, snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-07 23:00:04

Den var faktiskt snygg, de andra har mer varit funktionella...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela