Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Wild Mango & Citrus Soda

Publicerad 2011-07-10 13:05:40 i Emmas FOTD 2011,

Härom dagen när jag letade efter skuggor att fota till favoritinlägget fick jag en aha upplevelse när jag såg Wild Mango från MAD Minerals. Wild Mango är en av de första mineralskuggorna jag köpte och den har nog minst 3 år på nacken. Jag minns att jag inspirerades av LipGloss Bitch att köpa den, så testade jag den någon gång, avfärdade den som mycket svårburen och så har den blivit liggande. Nu kändes den dock helt plötsligt väldigt tilltalande och jag blev väldigt inspirerad att göra en sminkning med den som huvudaktör. I fredags när jag skulle ut och träffa en kompis för drinkar slog jag alltså till på Wild Mango och jag passade även på att använda Citrus Soda från Brite Bird, som dock redan är en favorit. Fruktigt och somrigt är alltså ledordet. Sen vet jag att många tycker att sommar bör innebära sparsminkat, men jag sällar mig inte till den skaran utan smackade på med massa färg, en rejäl eyeliner och mina favoritfransar, Ardell Hotties.

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundaton i Winged Butter

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20 och Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Bronzer: Wet N Wild Ulimate Minerals Bronzer i Amber Glow

Rouge: MAC Mineralize Blush Quite Cute Giggly

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: MAD Minerals Wild Mango och Brite Bird Citrus Soda

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Max Factor, svart

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Jag grundade med en bas av skuggpennan Love That Beige från Gosh. En suverän primer om man vill ha skimriga lättblendade skuggor, hållbarheten är dock inte riktigt lika suverän som Shadow Insurance. Ovanpå basen applicera jag Wid Mango på hela ögonlocket och en lite bit upp mot brynbenet. Kanten suddades lite med MAC # 217, som är en suverän blendingborste. När jag hade tonat ner kanten tog jag lite highlighter som applicerades under brynet och som jag även använda för att mjuka upp kanten mot Wild Mango ytterligare. Under ögat applicerade jag Citrus Soda, även där på en bas av Love That Beige. Jag ville ha en ganska lång eyeliner, jag valde därför Fluidline, som jag tycker är lite lättare att kontrollera än flytande eyeliner. Därefter målade jag mascara och kajalpenna på vattenlinjen och limmade dit Ardell Hotties. Kinderna fick färg, både med Bronzer och rouge, jag har kollat väldigt mycket på Pixiwoo de senaste veckorna, och de gör ofta så. Läpparna målades med High Tea och så var sminket klart. Fint och färgglatt tycker jag att det blev, jag kände mig som en hel paraplydrink! Ni får förresten se en bild på min nya topp också, för jag har babblat så mycket om den med Sminkan och jag tycker att den är alldeles suverän och sommarfin.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-10 13:46:15

Fantastiskt fint, både smink och topp!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-10 13:52:48

Supersnyggt! Både Wild Mango och Citrus Soda ser underbara ut!

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-07-10 14:34:22

Snyggt! Bara för att det är sommar så behöver man inte vara lättsminkad tycker jag, jag tycker att man kan ha lika mycket smink året om ^^

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-10 15:54:48

Supersnyggt, Wild Mango var otroligt snyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-10 18:19:57

Det var superroligt att se en eotd. Inspirerande med WildMango och det gröna under ögat. Blir riktigt sugen på den här kombinationen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-10 20:57:15

kerstin: Tack så mkt, vad roligt att du tycker det:)



Nailtastic: Tack! Ja det är de, riktiga sommarskuggor!



Amanda: Tack! Nej precis, det tycker jag med. Jag sminkar mig visserligen annorlunda sommartid, men det är mest färger och så jag ändrar.



Lina: Tack! Den är skitsnygg, jag vill köpa en stor burk, har bara en sample...



sminkjante: Tack! Och vad roligt att du tycker det:) Jag är alltid glad om jag kan inspirera. Kände mig själv väldigt inspirerad när jag hittade burken...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-11 09:58:41

Åh vad fint! Jag har inte provat Wild Mango än trots att jag klickade hem den för några månader sedan, den måste testas snart! Och jag tycker också om färg på sommaren =)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-11 10:18:30

Wild Mango passar dig skitbra! Jag tyckte hela maken var jättefin och somrig och bra! Tycker alltid att det bara är att köra på med så pass mycket smink som man vill ha, oavsett årstid. Huvudsaken är väl att man ser till att det inte smälter av bara. ;)

Postat av: ewe
Publicerad 2011-07-11 13:12:01

Kanonsnyggt Emma! Älskar de där färgerna ihop! Riktigt somrigt utan att vara allt för färgglatt:)

Jag ser på bilden att MACs fluidline verkar ha en enormt högre kvalitet än min gel-eyeliner från MUS. Så snart jag får in lite cash på kontot ska jag beställa en sådan!:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-11 14:56:29

Wow, vad snyggt Emma!

Verkligen riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-11 21:41:02

roxcat: Tack så mkt:) Då har du att se fram emot, det är en härlig sommarskugga!



Chaosophia: Tack! Det tycker faktiskt jag med, jag är glatt överraskad! Haha, ja det är sant. Ibland sätter ju sommarvärmen stopp, men för det mesta går det ju att vara färgglad:)



ewe: Tack raring:) Ja visst är det supersomrigt! Jag har ju aldrig testat MUS gelliner, men Fluidline är bra och har en stor fanclub. Jag skulle dock helst vilja ha tag på Brush On Cream Eyeliner från Clinique, den är strået vassare men verkar inte säljas i Sverige längre...



Sanna: Tack Sanna! Det är ju helt oundvikligt med dina fina skuggor:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-12 18:09:29

Riktigt tjusigt, både topp, ögonskuggor och ja, hela alltet! Kul med en "hemma hos Emma"-bild också! Du ser strålande ut, men det sägerjag alltid så det är inget nytt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-12 20:00:56

Sminkan: Tack så mkt:) Åh hu, det är ju jättestökigt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela