Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Chunky Holo Clover

Publicerad 2011-07-13 22:04:00 i Naglar - glitter för layering,


Hallå, hallå alla läsare! Idag har Emma fortsatt att roa er med nlägg medan jag har gjort smörgåstårtor och handlat tonfisk till grillen. Och scampi och svärdfisk! Mums! Jag tänkte dock att det inlägg jag lovade er igår, det med naglarna jag hade under mina tre dagar hemma i Stockholm, skulle få komma ut och visa sig. Jag kommer ha fullt upp imorgon för då är det fest för familj och vänner eftersom jag fyller år så det kan hända att jag återigen lyser lite med min frånvaro.
Okej, nu kommer ett bildspam igen och ännu en gång motiverat av ett av KleanColors Chunky Holo-lack. Idag är det Clover, det gröna, som jag visar upp.


Det är ett lager Clover över en manikyr i grönt som jag hade sedan tidigare. Jag hade China Glaze Starboard som manikyr och lade alltså Clover över den, det är inte Clover som har en så här intensiv basfärg. Clover är precis som sina syskon i Chunky Holo-serien ett multikromatiskt glitterlack som har en svagt färgad bas. Clover visar upp ett lite mer begränsat register än t.ex Bluebelle, Fuchsia och Purple i och med att de gröna och blå tonerna går lite förlorade mot en grön bakgrund. Förmodligen finns det ändå där eftersom alla lacken verkar ha samma glitter. Enda skillnaden mellan dem är alltså den svagt färgade basen. Undantaget är såklart Black som ju har en annan form och storlek på glittren. Hur som helst, de är alla favoriter för mig. Älskar dessa skiftande glitter och även om jag inte skulle rekomendera någon annan att köpa alla är jag glad att jag själv gjorde det. ;D 



Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 22:16:17

Tonfisk, svärdfisk, scampi!!! Gud vad gott, jag vill med ha! Lacket är fint, men inget kan gå upp mot den matbeskrivningen...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-13 22:53:24

Håller fullständigt med! Det e ett kul lack men basen är lite mesig, de kunde ha fått synas lite mer så man kunde lägga den över nått annat och få färgen att ändras iaf lite

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-13 23:17:07

Emma! Ja, kilovis med smarrig fisk! Kom hit och käka middag med oss vetja! :D



Cactus! Ja, lite mer färg kunde ha varit rolgt.

Postat av: Anna
Publicerad 2011-07-13 23:36:39

jäklar så snyggt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-14 00:06:22

Grattis i förskott säger jag då om vi nu inte ser dig på ett tag :) Lacket ser underbart ut!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-14 00:11:58

Grattis grattis grattis

nu ska jag smälla på ett lack på naglarna,,

Ha nu en jättebra dag !!! Kram från mig och FELIX THE TAX FRÅN skauneland

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-07-14 01:25:37

Men då säger jag GRATTIS! Ha en fin dag och hur trevligt som helst.

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-07-14 03:48:45

Enjoy your party!!

And I love the color...it's like a magical lizard lol!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-14 08:10:23

Åååååh, maaaat........ Jag är bara lite avis, vill också fylla år och äta en massa god fisk och smörgåstårtor! GRATTIS! :D



Med tanke på vad KC kostar så tycker jag inte att det gör något alls om man köper alla tillgängliga chunky holosar! De skiljer ju, och man får rätt mycket för pengarna om man säger så...

Skulle jag bara välja en så är det nog purple ändå.

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-07-14 09:36:32

Grattis på födelsedagen!

Hoppas du får bättre väder än vad jag har här i Oskarshamn, starka vindar och förmodligen ösregn snart. Inget grillväder precis, som vanligt.

Hoppas du får en bra dag och fina presenter! :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-07-14 10:03:19

oj, så fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-14 10:15:13

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en underbar dag! :D



Blir bara mer och mer sugen på Kleancolor!! Kommer du ihåg vad frakten gick på?

Postat av: Ami
Publicerad 2011-07-14 10:30:26

Vilket snyggt lack du visar upp idag. Precis samma som jag sitter med just nu. Köpte nyss på mig Clover, Purple, Teal och Blubell, inspirerad av din uppvisning av Chunky Holo-lackerna, såå läckra.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-14 11:33:52

Grattis! Hoppas födelsedagen blir fantastisk! :)

kram

Postat av: Ika
Publicerad 2011-07-14 13:34:49

Grattis på födelsedagen! Ditt kalas blir säkert en stor hit med tanke på hur gott allt låter! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-14 16:32:30

Så himla vackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-14 16:34:01

Hm, vet inte om jag lyckades posta min kommentar nyss. Men i alla fall: Lacket är väldigt vackert och hoppas att du får en underbar födelsedag!

Postat av: Karin
Publicerad 2011-07-14 17:57:20

Superläckert! Grattis på födelsedagen! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-15 10:36:37

Anna! Jag håller med!



Honi! Tack!



Liza! Tack!



Veronica! Tackar!



Chaosbutterfly! Yes, magical lizard it is!



Chaosophia! Ja, de är både illiga och ra och roliga! Jag håller med Purple är nog bäst. :D



Linda! Jag har min första regndag på semestern idag. Det kom några droppar på morgonen. Annars har vi faktiskt inte fått en enda droppe på en månad, något som inte är så roligt för trädgården.



Kerstin! Ja, det är det!



Zizzie! De här eBayade jag för ett tag sedan men på Beauty Joint var det helt acceptabel frakt.



Anni! Haha, vad roligt! Jag älskar mina KC-lack så kul om fler upptäcker och är nöjda!



Sanna! Den blev oväntat bra faktiskt!



Ika! Tack! Ja, det blev bra!



Nailtastic! Tack!



Karin! Tack så mycket!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-18 11:36:10

Perfekt, då ska jag lägga en beställning sen när jag får pengar :)

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-07-20 05:18:07

Oh, this is so pretty with that green base! I love it. Happy belated birthday! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-20 09:22:55

Zizzie! Gör det!



Nicole! Tahnk you! And yes, this is gorgeous!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela