Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett av mina första frankenlack

Publicerad 2011-07-19 14:42:00 i Naglar i grönt,


Vill ni se något som legat länge, länge i arkivet? Jag frankade en hel del lack för några år sedan, mest i grönt men även blå och ett lila, och jag har flera som jag gillar. Det här är ett av dem. Det är en skogsgrön med holografiska glitterpartiklar i.

Ett lager är tillräckligt för full täckning och det torkar fort. Ett helt okej lack alltså ur den synpunkten. Ganska fint va?

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-19 15:42:44

Det var verkligen jättesnyggt! Jag önskar att jag var lite mer modig och vågade göra fler franken-lack

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-19 16:51:54

Suoersnyggt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-19 17:43:47

Jättesnyggt! Grönt + holo, kan inte bli bättre ju :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-19 18:37:52

snyggt! men vad menas med frankenlack?

Postat av: borisjelic
Publicerad 2011-07-19 18:48:00

Gud va fin blogg :D!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-19 21:40:29

Det ser kanon ut, du är himla duktig! Du kunde sälja egenfrankade lack och smycken:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-19 22:53:50

Annie! Jag har börjat använda små flaskor så det inte blir så stora mängder lack som går åt helvete när man misslyckas. :D



Lina! Tack!



Cactus! Mja... Det här är lite som Tristam, mesig effekt om man inte är i solen.



Liza! Att man själv blandar ihop olika lack eller lack med olika pigment för att få en nyans man vill ha.



Boris! Tack!



Emma! Haha, ja, eller hur... :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-19 23:37:37

tack! du är snäll som svarar !!!! ser du skriver du börjat använda små flaskor

det kan du ju beställa från nailsbody som jag sa! fick ikväll ett pak från eleven med så opi pirates 195-kr så i allt 50 kr för en flaska..

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-19 23:39:55

Ja och nu har jag precis lackat naglarna med kate perry

last fridey night oooo såå snygt de blev lägger på ett lager till..

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-20 08:22:09

Jag ska minsann skaffa några små flaskor snart också och testa. Hur fel kan det egentligen bli? Ditt ser ju toppen ut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela